Ik gok idd op iets in aanzuigpijpie.Tenminste als de machine eerst wel goed gefunctioneerd heeft.
Zo niet kan het ook een gietfout zijn.Ergens een kanaal niet helemaal open in de groep
Re: De LONDINIUMs afdeling
1132Hij heeft het prima gedaan dus zit gewoon iets tegen of in het pijpje, naar mijn idee. Een dwarrel.cremalover schreef: do 23 nov 2023, 09:48 Ik gok idd op iets in aanzuigpijpie.Tenminste als de machine eerst wel goed gefunctioneerd heeft.
Zo niet kan het ook een gietfout zijn.Ergens een kanaal niet helemaal open in de groep
Is in een wip gefikst als je er wat aan doet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
1133Ik heb wat anders gedaan dan wachten.
Nu weer aan gezet en de mano komt tot 1,4.
De stoomkraan lang en flink open gedaan.
Gevolg is dat er nu iets water uit komt maar alleen als de handel een klein beetje omhoog til.
Niets in onderste stand, dan een stand dat er rustig iets uitkomt en verder omhoog weer niets.
Update: en nu helemaal niets aan water in welke stand dan ook.
Kan dit iets verklaren voor de deskundigen?
Zuigerringen? Verstopping.
De zuiger eruit is geen probleem maar verdere chirurgie in de ingewanden zie ik wel als een probleem.
Mss heeft Frans een goede film voor mij? Hij is goed geïnformeerd en heeft veel video's.
Eerst goede diagnose en dan juiste therapie ....
Alvast bedankt voor alle hulp!
Nu weer aan gezet en de mano komt tot 1,4.
De stoomkraan lang en flink open gedaan.
Gevolg is dat er nu iets water uit komt maar alleen als de handel een klein beetje omhoog til.
Niets in onderste stand, dan een stand dat er rustig iets uitkomt en verder omhoog weer niets.
Kan dit iets verklaren voor de deskundigen?
Zuigerringen? Verstopping.
De zuiger eruit is geen probleem maar verdere chirurgie in de ingewanden zie ik wel als een probleem.
Mss heeft Frans een goede film voor mij? Hij is goed geïnformeerd en heeft veel video's.
Eerst goede diagnose en dan juiste therapie ....
Alvast bedankt voor alle hulp!
1134Wat was het advies van Reiss?
Als die eerst 1.1 was en nu 1.4 dan zit er ook iets in het pijpje van de pressostaat.
Even los halen en spoelen
Dus alleen wat water dat er al doorheen gedruppeld was.ErikW schreef: do 23 nov 2023, 09:52 Gevolg is dat er nu iets water uit komt maar alleen als de handel een klein beetje omhoog til.
Dus zit dat pijpje verstopt, zoals al eerder gezegd met een dwarrel, iets dat in de boiler kon rond dwarrelen, kan een beetje teflon zijn.
Zuigerringen niks mis mee want als je de zuiger eruit hebt maakt dat niets uit. Die hoef je dus ook niet in een koffie oplosser te zetten.
We zijn nog steeds bezig met extra filmpjes. Die waarin ik het element los haal niet want ik gebruikte een element van Kafko, en ik wil die clip maken met het originele element van Londinium. Maar als je het element eruit haalt dan heb je goeie toegang om de boiler met een tuinslang te spoelen.ErikW schreef: do 23 nov 2023, 09:52 De zuiger eruit is geen probleem maar verdere chirurgie in de ingewanden zie ik wel als een probleem.
Het los halen van de zetgroep is ook simpel. Het los halen van de zijwanden en achterwand is al vaak gefilmd.
Je woont niet in de buurt anders kon je zo even overwippen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
1135Haal de groep ff los van de boiler.Blaas eens in dat pijpje.Kan heel simpel.
1136Is inderdaad simpel.
Ik heb maar even de vrijheid genomen het te melden en Reiss heeft uitgelegd wat er aan de hand is en hoe het moet aangepakt.
Ik heb de tekst nog even samengevat en aan hem voorgelegd.
Ik heb maar even de vrijheid genomen het te melden en Reiss heeft uitgelegd wat er aan de hand is en hoe het moet aangepakt.
Ik heb de tekst nog even samengevat en aan hem voorgelegd.
1137I have seen this issue once before
To do:
Remove lever arm of the group
Lift out crown/piston
Lift the drip tray out
Take the group off
Then unscrew the dip tube very easily with a 22mm ring spanner from memory.
See photo: the black rubber gasket on the back of the group
Thin strands or wisps of that black rubber gasket have been cut off and once they have broken free from the gasket they have floated around in the boiler until they were eventually flushed up the dip tube, restricting the entry of water into the group. The hole into the group is quite narrow, perhaps 2mm, something like that.
Very easy to access in the Vectis (no sleeve).
Unscrew dip tube and there it is. Fish it out with your finger and off you go.
Look through the inlet hole in the group and see daylight to check it is no longer obstructed.
The boiler does not need to be removed for this task.
So it sounds very drastic but it’s quite an easy job in a way.
The only risk is don’t scratch the front panel when taking the group off and back on.
Very few parts are being moved:
4 nuts to remove the group
1 nut to remove the dip tube
That’s it
1138Ik zal dit verhaal eens goed lezen.
Welke gereedschappen moet ik klaar leggen?
Dan kan ik ervaren dat het allemaal makkelijk is.
Ten minste: dat zeggen mensen hier!
Welke gereedschappen moet ik klaar leggen?
Dan kan ik ervaren dat het allemaal makkelijk is.
Ten minste: dat zeggen mensen hier!
1139Ik heb het nog niet gefilmd, daarbij laten we meestal zien welke gereedschappen we gebruiken.
Zijwanden afhalen hebben we al meermaals gefilmd.
Steeksleutel 10 voor de 4 boutjes van de zetgroep
de steeksleutel voor de bevestiging van het buisje heeft Reiss al genoemd in de tekst.
Dan ben je er wel.
1140Panelen lost halen en weer plaatsen had ik laatst al uitgeknipt maar in wat lagere resolutie, nu in de betere kijk- kwaliteit:
(youtube is wanneer ik dit tik nog doende met verwerken van de HD versie)
https://www.youtube.com/watch?v=Q0vOGdG61zE
(youtube is wanneer ik dit tik nog doende met verwerken van de HD versie)
https://www.youtube.com/watch?v=Q0vOGdG61zE