Yespresso schreef: di 05 dec 2023, 09:09
De koffie smaakt echt heerlijk.
Knap van je dat je vanaf daar kunt zien of ik in mijn portafilter last van sproeiers heb.
Hoe kan het dan dat ik hier, op vele kilometers afstand, last heb van jouw sproeiers? Ik moest mijn handen onder koud water afspoelen, zo heet spetterde het!
Yespresso schreef: di 05 dec 2023, 09:09
Het forum is voor mij is om ervaringen te delen. Ik hoop dat de anderen daar wat aan hebben. Jij hoeft er niets mee. Misschien moet je je afvragen waarom anderen je goede bedoelingen moeten uitleggen
Je moet het zo zien. Stel je een oude middelbare school voor met een amanuensis in het scheikunde lokaal die met stofjas aan voortdurend een aantal leerlingen op de kop zit omdat ze een Erlenmeyer kolf te hard neer hebben gezet, een stofbril zijn vergeten op te zetten. Je kunt zeggen wat moppert die maar later als je groot bent realiseer je je dat hij heeft voorkomen dat die Erlenmeyer brak en de bijtende vloeistof in je gezicht zou spetteren en je blind zou hebben gemaakt.
Maar Erik heeft wel een punt: als je geen naked portafilter hebt dan weet je niet of je sproeiers had en dan blijf je in het ongewisse over de vraag of het lekkerder zou hebben gekund.
Met een gesloten portafilter wet je niet wat je doet, en onwetendheid kan een verrukkelijke zorgeloosheid geven, dat is bekend en houd dat vooral vast als je wil, maar je bent hier op een forum om verder te komen in het leven, wijzer te worden, gelouterd te geraken, een verfijnde smaak te ontwikkelen toch?
Duss!