Hoihoi,
Ik vertoef voornamelijk op internationale fora als home-barista.com, maar wil bij deze toch van Koffiepraat gebruik maken om enkele accessoires te koop aan te bieden aan mijn landgenoten. Mijn Vibiemme Domobar ga ik nog op Marktplaats zetten, maar ik heb nog wat accessoires van Weber Workshops wat wel echt 'liefhebbers spul is'. Aangezien ik vorige week mijn Olympia Cremina binnen gekregen heb, zijn de 58mm accessoires in feite onbruikbaar geworden.
Wat ik te koop heb:
BEAN CELLAR Glass in teak (nieuwprijs 301,95 euro) incl. 4 spare glasses
Unifilter in teak (nieuwprijs 372,95 euro)
Moonraker (nieuwprijs 295,95 euro) incl. alle spare parts
Spring Clean (nieuwprijs 89,95 euro)
Totale nieuwprijs was dus ruim €1.000, om nog maar te zwijgen van de hoge import/dounekosten die ik betaald heb, dat was ook +/- 25% van de kosten. Bovendien: De Bean cellar Glass, de unifilter en de Moonraker zijn momenteel allemaal uitverkocht bij Weber Workshops.
Alles mag voor een redelijke prijs verkocht worden, na overeen te komen. Ik zal het hier +/- een weekje te koop aanbieden en bij gebrek aan interesse internationaal aanbieden.
Indien gewenst kan ik uiteraard foto's maken.
Re: Weber Workshops Unifilter (teak) / Moonraker / Spring clean / Bean Cellar Glass
2Wat vraag je voor de moonraker?
Re: Weber Workshops Unifilter (teak) / Moonraker / Spring clean / Bean Cellar Glass
3Ik heb nooit import kosten met WW, warenhuis zit in Hamburg.
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6
4De Unifilter heb ik al sinds release en de bean cellars heb ik ook al meerdere jaren. De moonraker heb ik als laatst binnen gehad. Deze is pas (aantoonbaar) geleverd op 9 november, en dus 1 maand en 1 dag oud. Ik heb daar samen met wat andere accessoires € 137,95 aan verzendkosten voor betaald, ik kan je de rekeningen laten zien. Ook de invoerkosten van de rest. Dat ze nu vanuit Hamburg verzenden wist ik eerlijk gezegd niet, dat moet dan sinds dit jaar zijn (of ze hadden mijn producten niet op voorraad daar).
Anyway, on topic: 200 euro (ex verzendkosten) is de minimale prijs voor de Moonraker, welke in feite nieuw is. Spullen zijn uiteraard ook op te halen.
Anyway, on topic: 200 euro (ex verzendkosten) is de minimale prijs voor de Moonraker, welke in feite nieuw is. Spullen zijn uiteraard ook op te halen.
5Ik zie nog steeds geen prijzen en geen foto's.
Alleen een verhaal dat wij blij mogen zijn dat je je spullen hier aanbied.
Bovendien vergeet je regel 1 van de verkoop van 2e hands spullen:
De markt bepaalt de prijs. Niet wat er ooit voor betaald is.
6Prijzen graag vermelden bij deze artikelen inderdaad.
Ik vind het leuk dat dit soort dingen hier worden aangeboden omdat het toch wel mooi spul wat op ons forum thuishoort. Wat iemand vraagt en wat een ander ervoor wilt geven is tussen koper en verkoper.
Ik heb zelf interesse getoond in de moonraker maar ben afgehaakt, ga het geld voor iets anders gebruiken. Keuzes, ze zijn er altijd.
Ik vind het leuk dat dit soort dingen hier worden aangeboden omdat het toch wel mooi spul wat op ons forum thuishoort. Wat iemand vraagt en wat een ander ervoor wilt geven is tussen koper en verkoper.
Ik heb zelf interesse getoond in de moonraker maar ben afgehaakt, ga het geld voor iets anders gebruiken. Keuzes, ze zijn er altijd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
7Wat een cynisch bericht. Ik vond enige bescheidenheid wel op zijn plek omdat ik geen actief member ben, maar graag van de gelegenheid gebruik wil maken omdat ik binnenlandse transacties (en eventuele verzendingen) prefereer. Bovendien is het zoals gezegd voor liefhebbers, niet iets wat ik op Marktplaats aan wil bieden.HanR schreef: zo 10 dec 2023, 20:38 Ik zie nog steeds geen prijzen en geen foto's.
Ook zo typisch dat je eerst klaagt dat er geen prijzen staan, en als ik een prijs geef je gaat klagen dat de markt de prijs betaald.
Als dat niet op prijs wordt gesteld dan gooi er maar een slotje op.
8Laten we hier niet heel lang op doorgaan. Voegt verder niks toe. Op andere fora hebben ze reageren in een verkoop topic volledig afgesloten wat ik begrijp maar niet echt een goede ontwikkeling vind. Ik ga uit van de kennis en kunde van ieder individu en de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken.DitIsDeLeven schreef:Wat een cynisch bericht. Ik vond enige bescheidenheid wel op zijn plek omdat ik geen actief member ben, maar graag van de gelegenheid gebruik wil maken omdat ik binnenlandse transacties (en eventuele verzendingen) prefereer. Bovendien is het zoals gezegd voor liefhebbers, niet iets wat ik op Marktplaats aan wil bieden.HanR schreef: zo 10 dec 2023, 20:38 Ik zie nog steeds geen prijzen en geen foto's.
Ook zo typisch dat je eerst klaagt dat er geen prijzen staan, en als ik een prijs geef je gaat klagen dat de markt de prijs betaald.
Als dat niet op prijs wordt gesteld dan gooi er maar een slotje op.
Ik ben de moderator van het forum en ik hoef met niemand te overleggen wat wel en niet mag op het forum gelukkig.
Je aanbieding en uitleg is prima maar zou wel fijn zijn (is verplicht) als er prijzen bijstaan die je ervoor wilt hebben. Dit vraag ik bij iedereen en is om misverstanden te voorkomen en staat ook bovenaan het subforum verkoop met de andere regeltjes. Foto's is geen must maar is natuurlijk wel een erg goede bijkomstigheid voor zowel verkoop als volledigheid van de advertentie. Dat laat ik verder aan jou over.
Dank alvast en succes met de verkoop!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
9Oke, fair enough. Het maken van de foto's zal ik morgen doen. Hierbij alvast de prijzen:
BEAN CELLAR Glass in teak (nieuwprijs 301,95 euro) incl. 4 spare glasses -> vraagprijs: 175 euro
Unifilter in teak (nieuwprijs 372,95 euro) -> vraagprijs: 275 euro
Moonraker (nieuwprijs 295,95 euro) incl. alle spare parts -> vraagprijs: 200 euro
Spring Clean (nieuwprijs 89,95 euro) -> vraagprijs: 50 euro
Voor de volledigheid: de spring clean is ook 1 maand oud. Ik heb ook nog 1000 stuks EPF filter papier van Weber Workshops en een origineel Weber Workshops puck screen, die ik voor 35 euro mee kan verkopen. Heb ook de EPF Dock, maar deze hoeft niet weg omdat er in principe ook kleiner papier in kan. Mocht er een liefhebber voor zijn kun je altijd contact opnemen.
BEAN CELLAR Glass in teak (nieuwprijs 301,95 euro) incl. 4 spare glasses -> vraagprijs: 175 euro
Unifilter in teak (nieuwprijs 372,95 euro) -> vraagprijs: 275 euro
Moonraker (nieuwprijs 295,95 euro) incl. alle spare parts -> vraagprijs: 200 euro
Spring Clean (nieuwprijs 89,95 euro) -> vraagprijs: 50 euro
Voor de volledigheid: de spring clean is ook 1 maand oud. Ik heb ook nog 1000 stuks EPF filter papier van Weber Workshops en een origineel Weber Workshops puck screen, die ik voor 35 euro mee kan verkopen. Heb ook de EPF Dock, maar deze hoeft niet weg omdat er in principe ook kleiner papier in kan. Mocht er een liefhebber voor zijn kun je altijd contact opnemen.
10Dank je.