Nu eerst het nodige rubber en een paar doucheschermpjes aanschaffen.
Foto van de binnenzijde. Onderin zie je een blindfilter en een randje van de groepring. Zo ontstond een dichte onderkant en kon de ontkalker in de cilinder z’n werk doen.

We zijn inmiddels zo’n beetje bij de uitvoering van bovenstaande aanbeland. Onderstaand het elektrische schema van de 3-fasen Mirage.Pti schreef:Het is 3fase aansluiting maar als je twee van de drie lussen op het verwarmingselement los haalt kun je gewoon op 220v 16amp (proef)draaien. Opwarmen duurt langer maar op de rest van de werking heeft het uiteindelijk geen invloed.
Past jouw profitec portafilter? Hoe locked die in? Als doe goed gaat kan Little Roastery misschien beter nieuwe portafilters aanschaffen.omeCo schreef:De portafilters draaien wel erg ver in. Er zitten nog geen nieuwe groeperingen in dus dat scheelt al een beetje. Is dit nog op te vangen met papieren ringen ofzo?
Klopt, die zaten er in en nu niet.fransg schreef:Er vielen papieren ringen uit toen we de sleeves verwijderden, als ik mij wel herinner, dus die zouden er nu ook in kunnen.
Extra dikke ringen, zouden die bestaan? Peter van www.kafko.nl zou het je kunnen vertellen.
Ga ik morgen even proberen, je weet maar nooit.bobbee schreef:Past jouw profitec portafilter? Hoe locked die in? Als doe goed gaat kan Little Roastery misschien beter nieuwe portafilters aanschaffen.omeCo schreef:De portafilters draaien wel erg ver in. Er zitten nog geen nieuwe groeperingen in dus dat scheelt al een beetje. Is dit nog op te vangen met papieren ringen ofzo?
Goed plan!omeCo schreef: di 19 dec 2023, 18:29Klopt, die zaten er in en nu niet.fransg schreef:Er vielen papieren ringen uit toen we de sleeves verwijderden, als ik mij wel herinner, dus die zouden er nu ook in kunnen.
Extra dikke ringen, zouden die bestaan? Peter van www.kafko.nl zou het je kunnen vertellen.
Ik zal eens nagaan of er dikkere ringen bestaan.
Wat mogelijk ook een verschil kan maken is in plaats van een opklik douchescherm zou ik er een moderner douchescherm op kunnen zetten. Mogelijk komt de ring dan wat minder diep in de groep te liggen.
Ga ik morgen proberen.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”