TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

141
Gistermiddag de cilinders zover mogelijk ‘onder water’ gezet in de cafiza en een nachtje laten weken. Daarna vanochtend de boel ontkalkt en ziehier, de boel is weer toonbaar en klaar om in elkaar te zetten.

Nu eerst het nodige rubber en een paar doucheschermpjes aanschaffen.

Foto van de binnenzijde. Onderin zie je een blindfilter en een randje van de groepring. Zo ontstond een dichte onderkant en kon de ontkalker in de cilinder z’n werk doen.

Afbeelding

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

142
Pti schreef:Het is 3fase aansluiting maar als je twee van de drie lussen op het verwarmingselement los haalt kun je gewoon op 220v 16amp (proef)draaien. Opwarmen duurt langer maar op de rest van de werking heeft het uiteindelijk geen invloed.
We zijn inmiddels zo’n beetje bij de uitvoering van bovenstaande aanbeland. Onderstaand het elektrische schema van de 3-fasen Mirage.

Ik zou zeggen dat als we Gr, N en P2 aansluiten, dat het zou moeten werken. P2 voorziet 1 van de verwarmingselementen en de rest van de machine van stroom.
P1 en P3 voorzien beide alleen een verwarmingselement van stroom.

Zie ik het goed?

Afbeelding

https://coffeemachinedepotusa.com/pub/m ... pdf#page52

147
omeCo schreef:De portafilters draaien wel erg ver in. Er zitten nog geen nieuwe groeperingen in dus dat scheelt al een beetje. Is dit nog op te vangen met papieren ringen ofzo?

Afbeelding
Past jouw profitec portafilter? Hoe locked die in? Als doe goed gaat kan Little Roastery misschien beter nieuwe portafilters aanschaffen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

148
fransg schreef:Er vielen papieren ringen uit toen we de sleeves verwijderden, als ik mij wel herinner, dus die zouden er nu ook in kunnen.

Extra dikke ringen, zouden die bestaan? Peter van www.kafko.nl zou het je kunnen vertellen.
Klopt, die zaten er in en nu niet.
Ik zal eens nagaan of er dikkere ringen bestaan.
Wat mogelijk ook een verschil kan maken is in plaats van een opklik douchescherm zou ik er een moderner douchescherm op kunnen zetten. Mogelijk komt de ring dan wat minder diep in de groep te liggen.
Ga ik morgen proberen.

149
bobbee schreef:
omeCo schreef:De portafilters draaien wel erg ver in. Er zitten nog geen nieuwe groeperingen in dus dat scheelt al een beetje. Is dit nog op te vangen met papieren ringen ofzo?

Afbeelding
Past jouw profitec portafilter? Hoe locked die in? Als doe goed gaat kan Little Roastery misschien beter nieuwe portafilters aanschaffen.
Ga ik morgen even proberen, je weet maar nooit.

150
omeCo schreef: di 19 dec 2023, 18:29
fransg schreef:Er vielen papieren ringen uit toen we de sleeves verwijderden, als ik mij wel herinner, dus die zouden er nu ook in kunnen.

Extra dikke ringen, zouden die bestaan? Peter van www.kafko.nl zou het je kunnen vertellen.
Klopt, die zaten er in en nu niet.
Ik zal eens nagaan of er dikkere ringen bestaan.
Wat mogelijk ook een verschil kan maken is in plaats van een opklik douchescherm zou ik er een moderner douchescherm op kunnen zetten. Mogelijk komt de ring dan wat minder diep in de groep te liggen.
Ga ik morgen proberen.
Goed plan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino