Ik had erge zin om een paar dagen 'helemaal nergens' te zijn en ben daarom naar een plekje in het buitenland gereden waar ik 20 jaar gelee ook al eens was. Er is hier (in tegenstelling tot thuis) vrijwel geen zak te doen, dat is ideaal. Fijn en net hotel waar de schoonmaakdames even vragen of er wat nodig is (nee dank u) en dan weer blij verder gaan met schoonmaken elders zodat ik gewoon mijn gang kan gaan, lezen, wandelen, muziek luisteren, koffie zetten.
De espresso smaakt ook hier heerlijk vanwege de meegebrachte apparatuur (Eigengebrande bonen, Niche maler, Fellow waterkoker, Mypressi.)
Wat enorm opvalt is dat we in ons mooie en fijne Nederland zo verwend zijn met uitstekend water. Mijn waterkoker heeft doorgaans een spiegelende bodem en zodra die bodem iets mistig begint te worden vervang ik mijn waterfilter maar af en toe 'gewoon' kraanwater erin kan ook best.
Hier is de waterkoker in 1,5 dag al zwaar aan het verkalken en er drijft in het gekookte water van alles aan een soort 'sneeuwvlokken'.
Voor de smaak van de espresso is het geweldig goed maar ik zou hier zeer nerveus zijn met waterfilteren als ik een grotere espressomachine mee had.
Buitenlands water
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino