Re: eric's

21
Bert K schreef:Een bimetaal thermometer? Hoe werkt dat dan? Bimetaal is voor zover ik weet een aan-uit schakelaar. In een thermostaat snap ik dat wel, niet in een thermometer.
geweon in een spiraal draaien, een kant vastzetten, andere kant een wijzertje erop. Door de spiraalvorm krijg je een draaiende beweging bij het uitzetten/krimpen.
Thermometertje voor je melk werkt net zo (schat ik), is ieg een simpele manier om een thermometer te maken.

als we het dan toch over Eric's hebben: tadaa: Eriks
http://eriks.nl/nl/producten-en-dienste ... rmometers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rancilio Silvia | Eureka Mignon Specialita

22
Ha ha, da's een goeie!

En ze bestaan dus wel, maar de Eric's E61 thermometer is wel een andere.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Ben een beetje aan het bellen en nu blijkt dat het goed mogelijk is dat Eric bij Swagelok de adaptor speciaal heeft laten maken voor de E61 .
Dat zou verklaren waarom dit deel zo moeilijk te verkrijgen is en ook waarom het zo ontiegelijk duur is.Hoe lager de aantallen hoe hoger de prijs.
Ze produceren daar kennelijk ook voor kleine afnemers.100 stuks is geen uitzondering.

Zelf maken op een draaibank is een mogelijkheid maar een hoop gedoe. :o

Ik zit ff op een dood spoor. :mrgreen:

Mijn eerdere stelling "we worden genaaid"trek ik in en verander ik in "da's best veel geld voor een fittinkje en een kookthermometertje ". :mrgreen:

26
"da's best veel geld voor een fittinkje en een kookthermometertje ".
Dat is waar, maar ik zou het er de volgende keer zonder enige twijfel weer voor uitgeven. Ik wil niet meer zonder, het gemak en de relaxedheid van het werken ermee zijn het me waard. Al nieuws aan dit front?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Geen nieuws.Zoals gezegd is hij mij te duur alhoewel het nut van het ding me wel voor ogen staat.
Vooralsnog hanteer ik de 25 25 25 regel.Werkt op mijn Andrea vrij goed.
25 sec flush,25 sec opwarmen en 25 sec pull.
Maar het blijft een beetje op gevoel werken.
Misschien dat ik hem hier een keer voor 75 e of zo op de kop kan tikken. :?:

28
Misschien dat ik hem hier een keer voor 75 e of zo op de kop kan tikken. :?:
Tegen de huidige koers zit je voor de Erics op €88. Als je nu daarvan €10 af trekt dat naar het goede doel gaat, zit je op €78. Zit toch al in de buurt? ;)