Machine (koud),op z'n kant met heetwater kant boven. Of op zijn neus. Dan kun je aan de ketel werken zonder dat er water lekt.
Nu de heetwaterpijp tussen ketel en kraan losmaken.
Vrijwel zeker is de aansluiting aan de ketel en/of de heetwaterpijp verstopt.
Re: niet werkende en lekkende heerwaterkraan ECM Mechanika/Technika IV Profi
12Ik heb de leiding voor de zekerheid nogmaals losgehaald en ontkalk. Gecheckt dat er voldoende water doorgaat (zie foto)
en helaas nog niet werkend?
en helaas nog niet werkend?
13En de aansluiting aan de ketel?
14Ook open, ik ga morgen waterkraan en stoomkraan omdraaien, kijken wat er dan gebeurt.
15De kranen omgedraaid en vastgesteld dat het euvel in de warmwaterkraan zit. Wat nu??
16Beste Maanman.
Vaak word bij het wisselen van het kraanklep rubber zonder het te merken het kleine messing ringetje dat zich tussen het rubber en het nokje bevind niet terug geplaatst.
Hierdoor wordt de totale lengte van de nok korter en zal de klep niet goed of helemaal niet openen.
Als je dit ringetje terug plaatst zal het weer werken.
Het gaat hierbij niet alleen om de dikte van het ringetje ( nog geen mm ) maar meer omdat deze op het draadeindje waar de nok opgeschroefd wordt "stuit" zodat de nok niet in het rubber wordt gedraaid.
Succes
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Vaak word bij het wisselen van het kraanklep rubber zonder het te merken het kleine messing ringetje dat zich tussen het rubber en het nokje bevind niet terug geplaatst.
Hierdoor wordt de totale lengte van de nok korter en zal de klep niet goed of helemaal niet openen.
Als je dit ringetje terug plaatst zal het weer werken.
Het gaat hierbij niet alleen om de dikte van het ringetje ( nog geen mm ) maar meer omdat deze op het draadeindje waar de nok opgeschroefd wordt "stuit" zodat de nok niet in het rubber wordt gedraaid.
Succes
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
17Ik heb de kraan werkend. Heb m uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet ahv bovenstaand filmpje.
Thx voor alle tips.
Thx voor alle tips.
Laatst gewijzigd door Maanman op zo 11 feb 2024, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
18Nog een laatste vraag: is er een manier om de stoomkracht te vergroten?
19Ja via de pressostaat. Daar zit een soort schroef in die je iets kan verstellen. Let wel, daarmee verander je ook de temperatuur van de boilerMaanman schreef:Nog een laatste vraag: is er een manier om de stoomkracht te vergroten?
Hogere temperatuur = hogere druk
Lagere temperatuur = lagere druk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
20Dank, is dan naar binnen meer druk? En wat raad je aan, halve slag, kwart?