Re: Gaggiuino

2
Volgens mij zag ik een bericht voorbij komen van @francispavoni dat hij deze had gebouwd. Misschien niet met die set. Met de peak set hoef je geloof ik weinig te solderen zelf. Met de lego methode weer veel meer maar wat de voordelen hiervan zijn ontgaat me even.

Maar ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de Gaggiuino. Is het erg houtje-touwtje in gebruik of is het een fijne ervaring (waardoor mijn vriendin zelf ook bakkies kan zetten). Dus FrancisPavoni, als je dit leest :)

7
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:Jawel.
Heeft hij hier ook zaken over gedeeld op dit forum? En zo ja hoe kan ik die het beste opzoeken? Ik heb geprobeerd om op naam te zoeken maar dit werkt niet…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een keer over gesproken via pb maar dat was heel kort.

Verder staat hier nog wat:

viewtopic.php?p=170076&sid=8937755f8de3 ... 92#p170076
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

8
Klopt! Ik heb het inderdaad ingebouwd in een oude Gaggia Classic die ik nog had staan.
Ik heb de zogenaamde lego-brick versie gebouwd, dus zonder printplaat, en heb merendeels de bestaande bedrading gebruikt. Dit was goed te doen, als je ervaring met elektronica hebt, maar je moet wel goed opletten want je bent met 230V aan het knutselen.

Inmiddels is er een printplaat uitontwikkeld, die je kant-en-klaar kunt kopen inclusief alle sensoren, en is het een stuk eenvoudiger om aan te sluiten.

En het werkt uitstekend! Los van het instellen van drukprofielen etc. vind ik vooral het instellen van automatische pre-infusie al erg handig. En je kunt het voor veel meer machines gebruiken dan de Gaggia Classic. Zelfs dubbele boiler machines.

Ik was al begonnen aan een heel verhaal hier op het forum maar kwam er door diverse zaken nog niet aan toe het af te maken. Wordt aan gewerkt...
Canters Coffee