Fiorenzato T-80 - carrier er af of niet?

1
Ik heb op MP voor EUR 40 een Fiorenzato Mestre T80 bemachtigd. Hij was erg vies en ik ben bezig met het schoonmaken (eerst een halve dag gedaan voor ik hem opengedraaid kreeg maar WD-40 en een sportschool abonnement hebben uiteindelijk de klus geklaard).

Man man man wat was dit ding vies van binnen, dikke lagen hard aangekoekte koffie.Ik schat dat de laatste schoonmaak ergens in de jaren 90 heeft plaatsgevonden... Ik ben nu zo ver dat ik de maalkamer enigszins schoon heb, de schijven er af (moet nieuwe) en ben met het afkrabben van de carrier bezig.

Ik heb al diverse sopjes groene zeep en tabletten, wattenstaven, tandenstokers, schroevendraaiers en een dremel er op losgelaten maar mooi helemaal blank krijg ik de carrier niet (blijft een gelig bruine aanslag op zitten). Ook wil ik waarschijnlijk niet weten wat er aan de onderkant plakt.

Mijn vraag: is het een slecht idee om de carrier er af te halen? Ik heb wel eens gelezen dat dit vragen is om problemen. En indien het niet slecht is, hoe hou ik de as het beste vast?

Alvast dank