Re: Lelit Bianca te koop

13
Ben70 schreef: do 07 mar 2024, 20:37 is dit een v2 of v3 machine ?
De V3 kwam pas in juli 2022 uit, gezien de machine gekocht is in sep 2021 denk ik dat het ofwel een V1 of V2 is.
De V2 kwam rond voorjaar 2021 uit volgens mij. Alle versie zijn mooie aanschaffen wat mij betreft, het zijn kleine upgrades tussen V1/V2/V3 waar je goed zonder kan :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

14
Nomad schreef: di 05 mar 2024, 16:18
bobbee schreef: di 05 mar 2024, 16:16
Nomad schreef:Ik heb wel interesse :)

Waar staat het apparaat. Tussen Groningen en Zeeland en alles ertussen in maakt qua logistiek wel best wat uit :D
Hey!

Gaat het weer met de koffie?!
Ik ben inderdaad weer espresso aan het proberen en het lijkt goed te gaan. Helaas fysiek nog altijd mwoa mwoa, maar espresso lijkt nu wel weer tot de opties te behoren en ik heb de hobby zeker gemist :)
Leuk te lezen dat je weer aan de espresso kan! Ik heb nog een tip voor je: boek gewoon een vakantiehuisje in de buurt van Rotterdam als je die machine wil ophalen. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt van mijn vakantie(rit) richting jouw Groningen ;)

19
Supermooie machine met automatische ingebouwde timer, digitaal instelbare pre-infusion, boilertemperatuur en zettemperatuur. Slaat af bij geen gebruik en zakt dan terug naar 70 graden hetgeen veel stroom scheelt. Is dan binnen een paar minuten op temperatuur. Pompdruk op de zetgroep in te regelen hetgeen veel mogelijkheden geeft voor smaakprofielen.

20
snoepsnip schreef: za 09 mar 2024, 08:15Slaat af bij geen gebruik en zakt dan terug naar 70 graden hetgeen veel stroom scheelt.
Ik juich dat toe maar het "veel stroom" vind ik wel een beetje sensationeel gesteld als er niet wordt gezegd hoeveel kWh het ding normaal verbruikt op een dag en hoeveel dat scheelt op 'bespaarmodus'.

Als je een espressomachine overdag aan hebt staan kost dat niet veel (het is al een aantal malen door forumleden met slimme stekkers nagemeten) en als je van weinig kWh ook nog wat afhaalt is dat netjes maar het scheelt niet veel stroom.

Nogmaals, geen kritiek op de prima machine, velen zijn er blij mee maar overdrijving is onnodig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino