Re: Bean bros Varia VS3

11
Ik heb de Varia een aantal keren bij Blommers bekeken en vind het een top malertje. Budget qua prijs misschien maar materialen en afwerking zijn erg goed. En het allerbelangrijkste: het maalsel is hartstikke goed! Met de Supernova en Hypernova burrs kun je een en ander nog upgraden. en meer richting klassiek of modern tunen. Van wat ik heb geproefd kan de Varia op smaak moeiteloos meekomen met zeg een Niche Zero of Eureka XL. Het langzame malen is een slimme keuze, want daarmee produceert het ding minder fines. Vergelijk handmalers.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

12
De varia vs3 lijkt inderdaad een zeer goede maler voor zijn prijs. Tompoland van een ander forum heeft hier ook een lovende review over geschreven.
Ergens dit jaar komt een hybride maler, de varia vs6. Hier kun je conical, flat en een soort cone burrs in plaatsen. Zou ook wel eens een hele interessante maler kunnen worden.
Onderstaande video (op 1:08:00) is de meeste informatie wat ik heb kunnen vinden over de varia vs6.
https://youtu.be/WjOTFoTSPrU?si=Y0e59Fbl8v8-K3mW

13
Nu een tijdje in gebruik en echt prima maler, met lekkere espresso als output.

Enige is eigenlijk dat de grinder best statisch is, gelukkig doe ik altijd rdt maar dan glijden niet alle boontje in 1x in de maler doordat ze blijven plakken. Er is wat retentie, als je de maler oppakt en weer neerzet valt er wat uit de chute.
Eigenlijk maar kleine zaken.

Voor het geld echt een zeer goede koop is mijn mening.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

14
Ongelooflijk dat zo iemand die Engels als moedertaal heeft en pretendeert influencer te zijn niet het verschil weet tussen it's en its

Nu komt armageddon wel heel dichtbij.
Laatst gewijzigd door fransg op za 15 jun 2024, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
rolholrol schreef: za 15 jun 2024, 12:56 "Kweek u eigen paddenstoelen"
Ik doe dat expres, dat is het verschil. Ik wacht al heel lang tot iemand er wat van zegt maar de meesten kennen me en trappen er niet in :lol: ;-)

Zo schrijf ik ook weleens "ik schrik mijn eigen rot"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
fransg schreef:
rolholrol schreef: za 15 jun 2024, 12:56 "Kweek u eigen paddenstoelen"
Ik doe dat expres, dat is het verschil. Ik wacht al heel lang tot iemand er wat van zegt maar de meesten kennen me en trappen er niet in
Afbeelding
;-)

Zo schrijf ik ook weleens "ik schrik mijn eigen rot"
Afbeelding
eindelijk, na lang wachten, dus toch gelukt
Afbeelding

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

19
rolholrol schreef: za 15 jun 2024, 14:24eindelijk, na lang wachten, dus toch gelukt
Afbeelding
Ja dankjewel!

Als ik in gezelschap expres zoiets zeg en niemand reageert omdat ze het een versleten grap vinden óf omdat ze denken dat ik niet beter weet, dan sta ik voor aap. Ik kan er moeilijk op terugkomen van "wat ik toenstraks (!) zei was een grap"
;-)