Er is een bescheiden alternatief: https://www.etsy.com/nl/listing/1688720602/

op welke setting heb je de pinnetjes afgesteld, ik heb mijn 078s op -1 en dan is mijn espresso range 1,7 tot 2,3 ongeveer heb er niet veel verschillende bonen doorheen gegooid dus instelling is vooral afhankelijk van hoe vers de bonen zijn.SpeedyDH schreef: za 13 apr 2024, 09:06 Bij mij was het in het begin echt vechten met de molen, koffie spoot regelmatig alle kanten op. Nu na een kilo of 10 geen laat meer van (soms een verdwaalde straal)
Instellen zit ik rond de 3… sommige bonen naar 2,5 en soms naar 3,5… maar met verschillende bonen eigenlijk altijd in die reeks.
Wat ik wel blijf houden is dat het bekertje statisch blijft.. dus het hele fijne blijft vaak bovenin de rand kleven.
Hier ook het pinnetje 1 plaats naar links verplaatst.Maart3nL schreef:op welke setting heb je de pinnetjes afgesteld, ik heb mijn 078s op -1 en dan is mijn espresso range 1,7 tot 2,3 ongeveer heb er niet veel verschillende bonen doorheen gegooid dus instelling is vooral afhankelijk van hoe vers de bonen zijn.SpeedyDH schreef: za 13 apr 2024, 09:06 Bij mij was het in het begin echt vechten met de molen, koffie spoot regelmatig alle kanten op. Nu na een kilo of 10 geen laat meer van (soms een verdwaalde straal)
Instellen zit ik rond de 3… sommige bonen naar 2,5 en soms naar 3,5… maar met verschillende bonen eigenlijk altijd in die reeks.
Wat ik wel blijf houden is dat het bekertje statisch blijft.. dus het hele fijne blijft vaak bovenin de rand kleven.
resultaten zijn idd veel beter dan in het begin maar is ook moeilijk vergelijken omdat de 11kg die er nu doorheen is heel geleidelijk is gegaan
Heb nog niet echt met de rpm gespeeld staat tot op heden op 1100 (in het midden)
Dat helpt inderdaad. Ik vind het alleen teveel gedoe (wat het eigenlijk niet is) dus ik neem dat beetje statische maalsel op de koop toe.FrancisPavoni schreef:Dat statische vd beker verdwijnt bij mij als ik de bonen van tevoren drie keer besproei met water.
Laat de motor van maler niet te lang te hard achtermekaar ploeteren. Daar istie niet voor gemaakt.
Terug naar “Koffiemolens & malers”