Bar le duc niet gebruiken nee.
Welke brita filter gebruik je? Zo'n kan met een filter erin? Ook die is niet goed genoeg.
Staat jouw machine op de waterleiding aangesloten dan zou je een DVA waterfilter /ontkalker er tussen kunnen plaatsen.
Ikzelf heb een reservoir in mijn Londinium en een DVA ontkalker in een keukenkastje met een slang eraan die ik in het waterreservoir hang en zo die vul met ontkalkt water. Voordeel van de DVA is dat je die zelf kunt regenereren met vaatwasser zout. 1 x per jaar doe ik dat.
Je kunt natuurlijk ook voor een systeempje kiezen met wegwerp filters, deze zijn verkrijgbaar van de merken Brita, BWT, Everpure. Die hebben ook verschillende soorten, deze filters zijn wel elke keer terugkomende kosten omdat je zo'n filter telkens nieuw moet kopen.
In plaats van bovengenoemde kun je ook voor een ontkalker kiezen voor het gehele huis, die hoef je alleen tekens bii te vullen met zout waarmee het apparaat telkens zichzelf regenereert. Bijvoorbeeld om de 2000 liter water of 10 dagen.
Deze ga ik volgende week bij vrienden van mij plaatsen, die hebben geen koffiemachine maar willen dit graag. Ze hebben er nu ook 1 maar die is door eigen toedoen stuk gegaan. :
https://www.aqmos.nl/shop/aqmos-less-se ... ,1072,1073