Welk water gebruiken?

1
Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een LM linea. Geleverd door een bekende importeur in Nederland. Zij adviseerden me om Bar le Duc te gebruiken ipv kraanwater.

Dat kraanwater vanwege kalk niet ok is wist ik al en daarom gebruikte ik altijd een BWT-filter.

Ik stuitte toch hier- en daar op berichten dat Bar Le Duc juist heel slecht zou zijn en veel kalk zou hebben. Ik kan er online echter weinig over vinden. Zou het ook oprecht heel gek vinden als zij dit dan specifiek adviseren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Snel het gefilterde water gebruiken en de Bar Le Duc in de prullenbak? Bij wijze van dan ;)

Benieuwd naar jullie tips

Re: Welk water gebruiken?

2
Heel apart advies om Bar le Duc te gebruiken maar als die leverancier ook de service doet zou je het kunnen proberen want eventuele verkalking houden zij dan wel bij.

Volvic flessenwater is mij aanbevolen door Londinium indien ik flessenwater zou willen maar Volvic is op slechts enkele plekken te bestellen in NL. Ik heb het weleens gebruikt.

Gewoon een goed filter aan je waterleiding en deze voldoende vaak verversen of vervangen, is wel het beste.

Ik merk het aan mijn waterkoker met spiegelende bodem als er verkalking optreedt, dan koop ik een vers waterflter.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
fransg schreef: ma 20 mei 2024, 22:28 Heel apart advies om Bar le Duc te gebruiken maar als die leverancier ook de service doet zou je het kunnen proberen want eventuele verkalking houden zij dan wel bij.

Volvic flessenwater is mij aanbevolen door Londinium indien ik flessenwater zou willen maar Volvic is op slechts enkele plekken te bestellen in NL. Ik heb het weleens gebruikt.

Gewoon een goed filter aan je waterleiding en deze voldoende vaak verversen of vervangen, is wel het beste.

Ik merk het aan mijn waterkoker met spiegelende bodem als er verkalking optreedt, dan koop ik een vers waterflter.
Ja ik vind het ook wat vreemd. Ze doen ook het onderhoud dus ergens zou je dan verwachten dat ze het advies niet voor niets geven.

Ja een vaste filter zou eigenlijk beter zijn, daar ga ik eens naar kijken (zag daar ook al topics over)

Dank!

4
Bar le duc niet gebruiken nee.

Welke brita filter gebruik je? Zo'n kan met een filter erin? Ook die is niet goed genoeg.

Staat jouw machine op de waterleiding aangesloten dan zou je een DVA waterfilter /ontkalker er tussen kunnen plaatsen.
Ikzelf heb een reservoir in mijn Londinium en een DVA ontkalker in een keukenkastje met een slang eraan die ik in het waterreservoir hang en zo die vul met ontkalkt water. Voordeel van de DVA is dat je die zelf kunt regenereren met vaatwasser zout. 1 x per jaar doe ik dat.

Je kunt natuurlijk ook voor een systeempje kiezen met wegwerp filters, deze zijn verkrijgbaar van de merken Brita, BWT, Everpure. Die hebben ook verschillende soorten, deze filters zijn wel elke keer terugkomende kosten omdat je zo'n filter telkens nieuw moet kopen.
In plaats van bovengenoemde kun je ook voor een ontkalker kiezen voor het gehele huis, die hoef je alleen tekens bii te vullen met zout waarmee het apparaat telkens zichzelf regenereert. Bijvoorbeeld om de 2000 liter water of 10 dagen.

Deze ga ik volgende week bij vrienden van mij plaatsen, die hebben geen koffiemachine maar willen dit graag. Ze hebben er nu ook 1 maar die is door eigen toedoen stuk gegaan. :

https://www.aqmos.nl/shop/aqmos-less-se ... ,1072,1073
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’