Re: Advies en hulp gevraagd

21
De Eureka XL doet het wel erg goed! Is ook aan te passen naar single dose met wat extra accessoires. Ik gebruik hem erg graag voor espresso, de DF64v gebruik ik ook maar iets minder. Eigenijk zijn beide erg goed.

De timemore malers ook meenemen in de zoektocht. Kan ook wat zijn. Zelf nog nooit in het echt gezien.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

22
Ja de Df64 staat zeker op het lijstje samen met de time more.
Zeer weinig 2de hands te vinden helemaal in Friesland.
Wanneer het budget wat hoger is en we nog geen 2e hebben gevonden zal het ook uitdraaien op 1 van de bovenstaande nieuw of inderdaad Eureka XL.

Bedankt voor de reacties daar kan ik wat mee!

23
bobbee schreef: De timemore malers ook meenemen in de zoektocht. Kan ook wat zijn. Zelf nog nooit in het echt gezien.
Daar moeten we eigenlijk eens iets aan doen! Ik neem hem wel eens mee naar de branderij en mensen zijn behoorlijk enthousiast over de prestaties en smaak.
Bij https://motocoffee.nl/product/timemore- ... e-grinder/ is hij trouwens verkrijgbaar in alle versies en in de aanbieding.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

25
SamanthaNauta schreef:Iets met eigenwijs is ook wijs...
Ik kon hem gewoon niet laten staan voor dat geld 2100 mailingen gedraaid. Maar wow wat een apparaat!!
IMG-20240529-WA0107.jpg
Welke?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

26
Lieve mensen ,

Wat een geweldig forum en ik dank Samanthanauta voor haar vraag die tot al die mooie adviezen geleid hebben.

Aankoop een grote stap voorwaarts dan van wat je had, en, je proeft de kwaliteit al in opwaartse zin. Mooier kan het niet. En dat het altijd beter kan, poehee. Maar dat blijft ongeacht van wat je koopt totdat je wat hebt wat niet beter kan van iets uit het übersegment.

Gefeliciteerd en ga met die spullen icm koffie van een goede brander aan de slag. Je bent nu op een weg zo van a point of no return. Gaat n7 steeds leuker worden. Post eens foto's van je spullekes en espresso's.

Succes!

28
Leuk hoor! Mijn ervaringen met de Eureka malers zijn altijd goed geweest. Ik begon ooit met de oude mignon, samen met een Bezzera BZ 10. Dat was voor mij toen al een hele vooruitgang, na een Quickmill zonder maler. Daarna een aantal jaar de specialta gehad. Prima maler en gaf toendertijd samen met een Rocket Cellini prima espresso's. De laatste overgang naar de XL gaf weliswaar meer consistentie, maar ik durf niet te zeggen dat de smaak er ook echt op vooruit is gegaan, ook niet in combinatie met nu de R58. Dus ik denk dat je met die Libra gewoon eerst maar lekker eens moet gaan uitproberen. Veel succes ermee!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon