Het ultieme shakshuka recept.

1
Voor de vele broodbakkers hier een leuk en simpel recept.

Voor twee personen:
1 ui
4 tot 6 teentjes knoflook
6 tot 8 tomaten
4 tot 6 eieren
Snufje Oregano

Optioneel kaas wat je lekker vind. Ik heb feta gebruikt maar soms doe ik buffelmozzarella.

Garneren met wat groens :D ziet er leuk uit maar hoeft niet perse.

Uien en knoflook in stukjes snijden en bakken in een royale hoeveelheid olijfolie.
Ondertussen de tomaten in stukjes snijden hoeft niet heel fijn gesneden te zijn.
Zijn de uien en knoflook een beetje gebakken voeg je de tomaten toe.
Dit algeheel sudderen (+-10 tot 15 minuten) tot het beetje een pap vorm neemt en ondertussen kan je zout en oregano ook nu toevoegen.
Maak daarna appart voor elke ei met een lepel een putje en breek hierin de eieren.
Kaas eroverheen en bak door tot de eieren klaar zijn.
Heerlijk met vers brood

Bon appetit.
Laatst gewijzigd door Hk87 op wo 12 jun 2024, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs
Bijlagen

Re: De ultieme shakshuka recept.

3
Pti schreef: di 11 jun 2024, 16:52 Ik ga dit van het weekend maken, wat adviseer je qua garing van de eieren? Moeten doe stollen, of juist lopen? Of is dat vooral een kwestie van smaak?
Ik wordt altijd boos als ze zijn gaan stollen :lol:. Voor mijn gevoel zijn ze dan half verpest. :lol:

Eigenlijk moet je dat voorkomen maar natuurlijk is dat ook wel een kwestie van persoonlijke voorkeur. Mijn vrouw moet ze zacht niet hebben dus ik probeer er tussenin te blijven.

Lage vuurtje, 10 minuten heb ik meestal een middenweg.
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs

Re: De ultieme shakshuka recept.

6
manduca schreef: di 11 jun 2024, 22:49 Vind het erg lekker! Helaas is mijn vriendin veganist. En zonder ei vind ik het toch niet hetzelfde…..

PS: het is HET recept ;)
Ah check,

En ja, zonder ei geen feest. Misschien dat ze daar ook eens een vega variant op verzinnen :D
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs