Brewtus IV druk valt weg en pomp valt stil

1
Hallo allemaal,

Ik heb een ca 10 jaar oude Brewtus IV met vibratiepomp. Sinds kort doet deze het niet meer. Als ik begin met espresso zetten dan hoor je de pomp werken en zie je de druk opbouwen. Als de druk richting de 9 bar gaat valt de pomp stil (je hoort alleen nog een zacht gezoem). Er komt dan ook zo goed als geen water/espresso meer door het portafilter of door het overdrukventiel. Ik heb op youtube een short gezet waarin je het kan zien/horen (https://youtube.com/shorts/wp3dTWcaZd0? ... SzSShB4IsE).

Ik heb de machine opengemaakt en alles ziet er van buiten netjes uit (geen zichtbare lekkage). Heeft iemand wellicht een idee waar ik dit zou kunnen zoeken? Ik kan me voorstellen dat het een kapot overdrukventiel is?!

met vriedelijke groeten,

Arno den Uijl

Re: Brewtus IV druk valt weg en pomp valt stil

4
Dank jullie beide voor het welkom. Grappig om te horen dat hij zo'n herrie maakt, ik heb geen referentiemateriaal dus het was me niet opgevallen. Ik denk dat ik dan begin met het vervangen van de pomp, dat kan dan sowieso geen kwaad. En het is leuk om dit soort dingen eens zelf te gaan doen. Ik denk dat ik het kan, en anders moet ik het maar leren :-)

Bedankt tot zover!