Re: Wat drink je nu?

4691
Mocca d’Or Café Diego in een capp. Niet mijn favoriete koffie, branddatum onduidelijk.
De boontjes waren op en binnenkort enkele maanden weg op vakantie. Eerst de Morandini opgemaakt, en toen maar een klein zakje Mocca d’Or gekocht. In een grote kom dubbele cappuccino gaat het wel…
Als we terug zijn weer lekkere verse bonen halen en de Mini een onderhoudsbeurt.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4693
Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4694
bobbee schreef:Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ja die is echt heel erg lekker. Als espresso moet je er niet te veel van drinken want ik vind hem wel intens.

Als filter heb ik hem nog niet geprobeerd, ik kan me voorstellen dat hij dan wat zachter is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4695
Bij een koffietentje in Amsterdam een zakje van ''Bonanza'' gekocht, is een brander uit duitsland.. geen koffie meer om te wachten op DAK.. had t direct nodig :D

https://shop.bonanzacoffee.de/collectio ... ts/miramar

een anearobic washed, nu ben ik niet altijd een fan van anearobic koffies... vind dat soms bepaalde smaaktonen te overheersend worden.. waarom de algehele balans van die boon gewoon weg is (paar gehad dat het echt een kaneel bom was , of 1 andere smaaktoon die te te te te aanwezig was)

Maar deze is lekker! zowel als espresso and cappuccino... De almond smaak kan ik zelf niet terug vinden.. Maar lekker zoet inderdaad wat aan mango zoet en tropical limonade proeft.
Londonium L R 24 + niche zero

4696
bobbee schreef: wo 17 jul 2024, 09:47 Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan je iets vertellen over de recept die je aanhoud?

Ik zie een switch daar geloof ik, lijkt me leuk om dat ook eens te proberen.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4697
bobbee schreef: wo 17 jul 2024, 09:47 Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een leuke fotos! heb je hem ook als epsresso of cappucino geprobeerd? kende die roastery niet maar ze hebben (in vergelijking met andere roasters) nog hele redelijke prijzen dus wil ze ook weleens proberen... nog andere koffies die je daarvan aanraad?
Londonium L R 24 + niche zero

4698
Hk87 schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan je iets vertellen over de recept die je aanhoud?

Ik zie een switch daar geloof ik, lijkt me leuk om dat ook eens te proberen.
Hier vind je het recept dat door little Roastery wordt geadviseerd: https://littleroastery.nl/products/spec ... a8-el-limo
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4699
youssef88 schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een leuke fotos! heb je hem ook als epsresso of cappucino geprobeerd? kende die roastery niet maar ze hebben (in vergelijking met andere roasters) nog hele redelijke prijzen dus wil ze ook weleens proberen... nog andere koffies die je daarvan aanraad?
Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!<br /><br />
Afbeelding
<br /><br />
Afbeelding
<br /><br />
Afbeelding
<br />Ja die is echt heel erg lekker. Als espresso moet je er niet te veel van drinken want ik vind hem wel intens. <br /><br />Als filter heb ik hem nog niet geprobeerd, ik kan me voorstellen dat hij dan wat zachter is. <br /><br /><br />Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk