Re: Wat drink je nu?

4701
Hk87 schreef:
bobbee schreef: wo 17 jul 2024, 09:47 Deze koffie is echt heel erg lekker! Winegum ruik ik en in de smaak ananas en passievrucht. Ik drink hem als filterkoffie. Lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan je iets vertellen over de recept die je aanhoud?

Ik zie een switch daar geloof ik, lijkt me leuk om dat ook eens te proberen.
Hoi,

Ik gebruik de 1zpresso ZP6 speciaal voor filterkoffie en de laatste tijd dit recept wat mij goed bevalt.

https://youtube.com/shorts/rCj4hBDpY6Q? ... 0qtRynBFQX
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4702

youssef88 schreef:
Wat een leuke fotos! heb je hem ook als epsresso of cappucino geprobeerd? kende die roastery niet maar ze hebben (in vergelijking met andere roasters) nog hele redelijke prijzen dus wil ze ook weleens proberen... nog andere koffies die je daarvan aanraad?
Ik drink hem enkel als filterkoffie. Ga hem ook niet als espresso maken want dat vind ik zonde...

Little roastery is de branderij waar onze Ome Co een helpende hand is! Voor mij het eerste zakje wat ik van hun heb.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4703
bobbee schreef: vr 19 jul 2024, 01:04 Ik gebruik de 1zpresso ZP6 speciaal voor filterkoffie en de laatste tijd dit recept wat mij goed bevalt.

https://youtube.com/shorts/rCj4hBDpY6Q? ... 0qtRynBFQX
Bedankt voor deze!

Ik heb het recept ook geprobeerd en wat krijg ik er toch verassend veel smaak uit. Niet eerder zo lekker filterkoffie gehad.
Ik vind zijn ratio op 20 gram gemalen koffie alleen te sterk en heb dat aangepast naar 16 gram koffie en de Colombiaanse spicekix bonen waar ik al een tijdje mee bezig ben is in ene getransformeerd in een smaak explosie 😊
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs

Re: Wat drink je nu?

4705
youssef88 schreef:Bij een koffietentje in Amsterdam een zakje van ''Bonanza'' gekocht, is een brander uit duitsland.. geen koffie meer om te wachten op DAK.. had t direct nodig :D

https://shop.bonanzacoffee.de/collectio ... ts/miramar

een anearobic washed, nu ben ik niet altijd een fan van anearobic koffies... vind dat soms bepaalde smaaktonen te overheersend worden.. waarom de algehele balans van die boon gewoon weg is (paar gehad dat het echt een kaneel bom was , of 1 andere smaaktoon die te te te te aanwezig was)

Maar deze is lekker! zowel als espresso and cappuccino... De almond smaak kan ik zelf niet terug vinden.. Maar lekker zoet inderdaad wat aan mango zoet en tropical limonade proeft.
En dan te bedenken dat met de (na)synchrosatie in het kielzog de western serie Bonanza in Duitsland Rauchende Colts heet(te). Had wel een mooie naam geweest voor donker gebrande koffie.

Afbeelding




Re: Wat drink je nu?

4706
gilleko B. schreef: wo 24 jul 2024, 15:36
youssef88 schreef:Bij een koffietentje in Amsterdam een zakje van ''Bonanza'' gekocht, is een brander uit duitsland.. geen koffie meer om te wachten op DAK.. had t direct nodig :D

https://shop.bonanzacoffee.de/collectio ... ts/miramar

een anearobic washed, nu ben ik niet altijd een fan van anearobic koffies... vind dat soms bepaalde smaaktonen te overheersend worden.. waarom de algehele balans van die boon gewoon weg is (paar gehad dat het echt een kaneel bom was , of 1 andere smaaktoon die te te te te aanwezig was)

Maar deze is lekker! zowel als espresso and cappuccino... De almond smaak kan ik zelf niet terug vinden.. Maar lekker zoet inderdaad wat aan mango zoet en tropical limonade proeft.
En dan te bedenken dat met de (na)synchrosatie in het kielzog de western serie Bonanza in Duitsland Rauchende Colts heet(te). Had wel een mooie naam geweest voor donker gebrande koffie.

Afbeelding
wat ik nu van bonanza had is alles behalve donker gebrand, heb er zelfs een tweede zakje van gekocht. Maar was absoluut medium roast... Miss zelfs een tikkie lichter dan medium.. Verre van donker gebrand
Londonium L R 24 + niche zero

Re: Wat drink je nu?

4710
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Groeten vanuit Pontedassio, Italy.
Afbeelding
De lekkere koffie van Little Roastery mee.
woho, what a view, fijne tijd daar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Dank je. De koffie is hier aan de kust niet te zuipen. Cappuccino is met zeepsop melk en de espresso is zo bitter, gemaakt met oude vieze koffie.

Maar ons uitstapje gisteren maakte alles goed. We hebben gezwommen in natuurijk gevormde zwembaden in de bergen, waterval zorgt voor constant vers ijskoud water. Heerlijk en prachtige ervaring!
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’