Re: Mazzer Philos

31
Koffiemandetweede schreef: di 23 jul 2024, 12:51 De molen heeft totaal geen last van statische problemen .Prachtig maalsel .
Ja is echt een pracht molen en het plastic stukje in de voet hebben ze met opzet gedaan zodat je dit makkelijk kan vervangen, gezien
dit met de cup gebruikerssporen gaat geven.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

34
Ik heb de Mazzer Philos een kort weekje. Staat mooi op mijn koffie bar! Tot zo ver maakt de Philos erg consistente maalsel. Had in het begin een beetje ruwe start met de grinder... Ik denk dat je geen cold start kunt doen waar de bonen al in zitten.
Afbeelding

35
Nou daar staat hij dan! Na veel geduld en verdiepen in de molen. Een paar weken geleden zag ik hem al staan bij iemand waar ik SSP schijven ging ophalen. Ik was toen al licht onder de indruk, maar wist nog niets van de molen. Totdat Omeco hier zijn aankoop bekend maakte. Door er meer over te lezen werd ik steeds enthousiaster en het bezoekje aan ome Co was het duwtje in de rug.
Straks voor de eerste keer ermee malen. Ben erg benieuwd. Er zitten i200d schijven in. Dat leek mij leuk voor naast mijn Niche.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

37
bobbee schreef:Yo lekker bezig daar! Veel plezier met de uogrades.
Dank je wel!
Zojuist mijn eerste espresso gezet. Ik ben onder de indruk. Het maalsel is heel fluffy en de machine heeft 0 retentie wanneer je de knocker en die retentietool gebruikt. Zonder die handelingen is het tussen de 0.1 en 0.2 in.
De smaak is ook weer anders dan de Niche.
Qua geluid vind ik hem ook prettig. Benieuwd hoe hij verder gaat bevallen.

38
Keyser schreef:Nou daar staat hij dan! Na veel geduld en verdiepen in de molen. Een paar weken geleden zag ik hem al staan bij iemand waar ik SSP schijven ging ophalen. Ik was toen al licht onder de indruk, maar wist nog niets van de molen. Totdat Omeco hier zijn aankoop bekend maakte. Door er meer over te lezen werd ik steeds enthousiaster en het bezoekje aan ome Co was het duwtje in de rug.
Straks voor de eerste keer ermee malen. Ben erg benieuwd. Er zitten i200d schijven in. Dat leek mij leuk voor naast mijn Niche.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wauw
Afbeelding
wat is het toch een beauty!
Mag ik vragen waar jij je koffiehoek hebt gemaakt? In je woning of schuur? Ziet er stoer uit zo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

39

MichaelvDuuren schreef: Wauw
Afbeelding
wat is het toch een beauty!
Mag ik vragen waar jij je koffiehoek hebt gemaakt? In je woning of schuur? Ziet er stoer uit zo.
In mijn keuken. Het is wat krap allemaal, zo staat mijn koelkast een paar cm in de deuropening zodat de wasmachine nog open kan haha. Maar om vast water voor de londinium te creëren kon het niet anders.
Wanneer het geen huurhuis was had ik het natuurlijk anders gedaan.