Dit noem ik prut koffie. Zuur, geen crema en bitter.
18,2 gram gemalen, 35,8gram eruit in 28sec
Bar komt niet boven 4 uit.
Zelfde maalgraad 23gram gemalen en 46 eruit proefde best lekker maar dan idd al het water erdoorheen.
Bar netjes op 8.
Re: Cafelat Robot Barista
212Als je druk niet boven de 4 bar uitkomt is de maalgraad niet fijn genoeg.Robin070 schreef: do 18 jul 2024, 13:53 Dit noem ik prut koffie. Zuur, geen crema en bitter.
Zelfde maalgraad 23gram gemalen en 46 eruit proefde best lekker maar dan idd al het water erdoorheen.
Bar netjes op 8.
213Die kan niet fijner op de Specialita....Riotss schreef: do 18 jul 2024, 14:16Als je druk niet boven de 4 bar uitkomt is de maalgraad niet fijn genoeg.Robin070 schreef: do 18 jul 2024, 13:53 Dit noem ik prut koffie. Zuur, geen crema en bitter.
Bar netjes op 8.
214Oh dat is letterlijk en figuurlijk mooi zuur. Kan je zo’n maler ook opnieuw nullen? Misschien mensen hier die dat weten. Ik Heb zelf een DF64 V5 en als ik 17 gram op de fijnste stand maal dan krijg ik er niet eens water doorheen. Dus lijkt voor nu meer een probleem met je maler te zijn dan met de robot.Robin070 schreef: do 18 jul 2024, 21:03Die kan niet fijner op de Specialita....Riotss schreef: do 18 jul 2024, 14:16Als je druk niet boven de 4 bar uitkomt is de maalgraad niet fijn genoeg.Robin070 schreef: do 18 jul 2024, 13:53 Dit noem ik prut koffie. Zuur, geen crema en bitter.
Bar netjes op 8.
215Riotss schreef: do 18 jul 2024, 21:12Oh dat is letterlijk en figuurlijk mooi zuur. Kan je zo’n maler ook opnieuw nullen? Misschien mensen hier die dat weten. Ik Heb zelf een DF64 V5 en als ik 17 gram op de fijnste stand maal dan krijg ik er niet eens water doorheen. Dus lijkt voor nu meer een probleem met je maler te zijn dan met de robot.
Dit klinkt wel heel plausibel! Volgens mij kun je het nulpunt kalibreren of misschien eerst eens kijken of je hem voorbij de nul kan draaien zonder dat de schijven elkaar raken?
Klopt het dat je uit Den Haag komt? Ik wel namelijk Als je een keer de maler uit wil sluiten door de Robot met koffie uit mijn Niche te testen ben je van harte welkom!
Cafelat Robot Barista
216Vaak is de 0 niet het daadwerkelijke 0 punt van malen voor de Specialita je kan meestal nog fijner malen. Je hoort vanzelf de maal schijven tegen elkaar komen, dat kan geen kwaad, dan ben je bij het 0 punt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
218Super, en ga er vooral van genieten. Je hebt inmiddels voldoende ellende gehad. Verzoek voor de mensen die deze thread later terug vinden omdat ze met hetzelfde probleem zitten: zou je a.u.b. kunnen aangeven wat de werkende oplossing voor jou was?
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
219De werkende oplossing voor mij was dat ik een nieuwe Robot heb. Deze deed het direct met de drukmeter.ErikvW schreef: vr 02 aug 2024, 20:41Super, en ga er vooral van genieten. Je hebt inmiddels voldoende ellende gehad. Verzoek voor de mensen die deze thread later terug vinden omdat ze met hetzelfde probleem zitten: zou je a.u.b. kunnen aangeven wat de werkende oplossing voor jou was?
Zodoende kon ik het beter bijhouden hoe de maalgraad moest zijn etc.
Heb mijn bonenmaler bijna op ze allerfijnst staan en gebruik heerlijke specialty coffee van de branderij in Den Haag.
De Robot waar ik steeds slootwater uit kreeg werkte de drukmeter niet van en gebruikte ik koffiebonen (donkergebrand) die het gewoon niet haalde bij degene die ik nu gebruik.
220Welke bonen gebruik je?Robin070 schreef: di 06 aug 2024, 13:49De werkende oplossing voor mij was dat ik een nieuwe Robot heb. Deze deed het direct met de drukmeter.ErikvW schreef: vr 02 aug 2024, 20:41Super, en ga er vooral van genieten. Je hebt inmiddels voldoende ellende gehad. Verzoek voor de mensen die deze thread later terug vinden omdat ze met hetzelfde probleem zitten: zou je a.u.b. kunnen aangeven wat de werkende oplossing voor jou was?
Zodoende kon ik het beter bijhouden hoe de maalgraad moest zijn etc.
Heb mijn bonenmaler bijna op ze allerfijnst staan en gebruik heerlijke specialty coffee van de branderij in Den Haag.
De Robot waar ik steeds slootwater uit kreeg werkte de drukmeter niet van en gebruikte ik koffiebonen (donkergebrand) die het gewoon niet haalde bij degene die ik nu gebruik.
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕