Re: Wat drink je nu?

4771
Deze week kreeg ik van mij vrouw, die een seminar had in Estland enkele foto's opgenomen in een normale supermarkt. Waar Jumbo en AH alleen " koffie knallers" verkoopt, gaat het in Talinn er anders aan toe. Blijkbaar een natie die koffie nog meer weet te waarderen dan wij in Nederland en er ook voor willen betalen.
Natuurlijk heb ik gevraagd wat mee te nemen.
Vandaag drink ik shoondhisa van Manhattan, maar volgende week....
Bijlagen

Re: Wat drink je nu?

4774
Misschien een gekke vraag, maar ik zie dat jullie veel verschillende soorten bonen kopen. Sommige mensen posten hier dat ze wel 4-8 verschillende zakjes hebben. Ik ga ervan uit dat je dan elke keer een andere maalgraad gebruikt. Hoe houd je dat bij? Schrijf je het telkens op wanneer je nieuwe bonen bestelt?

Re: Wat drink je nu?

4775
Kubas52 schreef: zo 15 sep 2024, 21:50 Misschien een gekke vraag, maar ik zie dat jullie veel verschillende soorten bonen kopen. Sommige mensen posten hier dat ze wel 4-8 verschillende zakjes hebben. Ik ga ervan uit dat je dan elke keer een andere maalgraad gebruikt. Hoe houd je dat bij? Schrijf je het telkens op wanneer je nieuwe bonen bestelt?
Ik heb soms 3 tot 4 verschillende bonen tegelijk open en drink ik van alles doorelkaar afhankelijk waar ik zin in heb. En ook nog twee verschillende schijven voor maler waarvan ik weet bij welke bonen ze beter presteren.

En ja, je moet echt wel even ergens een notitie maken. Ik doe dat op mijn telefoon anders ga je je alleen maar irriteren aan de hoeveelheid mislukte shotjes als je elke keer helemaal opnieuw moet afstellen. De meeste malers hebben soort van getallen op de dail wat het gemakkelijker maakt wat je dan precies moet noteren.
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs

Re: Wat drink je nu?

4777
Rosanne schreef:Ik heb ook altijd verschillende soorten koffies open. Ik schrijf gewoon op de verpakking de maalgraad en gebruik daarbij een single dose maler (niche zero). Werkt perfect
Afbeelding
Same here maar dan met een aanpassing aan de Eureka Turbo waardoor het makkelijker af te lezen is en dus af te stellen.
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4778
Die krijg ik morgen binnen, toevallig net vanochtend besteld.

ARO Espresso Aluminium slijpmachine instelwijzerplaat voor Eureka Mignon | Aluminium wijzerplaat voorplaat | massief aluminium knop | Moeiteloze maalaanpassingen (aluminium frontplates)
https://amzn.eu/d/8zxoTqf
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4779
bobbee schreef:Die krijg ik morgen binnen, toevallig net vanochtend besteld.

ARO Espresso Aluminium slijpmachine instelwijzerplaat voor Eureka Mignon | Aluminium wijzerplaat voorplaat | massief aluminium knop | Moeiteloze maalaanpassingen (aluminium frontplates)
https://amzn.eu/d/8zxoTqf
Ja die inderdaad, ik ben er erg blij mee en echt goeie kwaliteit en afwerking
Afbeelding
iets duurder dan andere maar meer dan waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4780
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:Die krijg ik morgen binnen, toevallig net vanochtend besteld.

ARO Espresso Aluminium slijpmachine instelwijzerplaat voor Eureka Mignon | Aluminium wijzerplaat voorplaat | massief aluminium knop | Moeiteloze maalaanpassingen (aluminium frontplates)
https://amzn.eu/d/8zxoTqf
Ja die inderdaad, ik ben er erg blij mee en echt goeie kwaliteit en afwerking
Afbeelding
iets duurder dan andere maar meer dan waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja aluminium zag ik en mooie afwerking. Daarom dacht ik meteen bestellen. Bij die 3d geprinte versies had ik altijd twijfel. Ben heel benieuwd, maakt de maler helemaal af!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’