Re: Wat drink je nu?

4791
Kan nooit zo goed presteren als een ZP6, Pietro voor filter of een espresso maler voor espresso.
Dat is mijn ervaring en daar hou ik persoonlijk aan vast.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4792
Rosanne schreef: zo 15 sep 2024, 23:09 Ik heb ook altijd verschillende soorten koffies open. Ik schrijf gewoon op de verpakking de maalgraad en gebruik daarbij een single dose maler (niche zero). Werkt perfect
Afbeelding
Ach toppie! Dankje wel voor jullie uitleg! Toevallig niche zero komt over week of twee binnen.

Re: Wat drink je nu?

4793
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:
MichaelvDuuren schreef: Ja die inderdaad, ik ben er erg blij mee en echt goeie kwaliteit en afwerking
Afbeelding
iets duurder dan andere maar meer dan waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja aluminium zag ik en mooie afwerking. Daarom dacht ik meteen bestellen. Bij die 3d geprinte versies had ik altijd twijfel. Ben heel benieuwd, maakt de maler helemaal af!
Zeker weten want zo kan je hem ook evt gemakkelijker gebruiken voor single dose (waar je hem nu niet voor gebruikt natuurlijk, maar wie weet vanaf dan wel
Afbeelding
)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hem binnen maar de ring draait niet lekker soepel in de behuizing. Zit die bij jou ook zo strak? Ik kan hem niet draaien met de hand en op filmpjes op youtube zag dat ze hem draaien met de hand.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wat drink je nu?

4794
Ter info wat betreft het switchen van espresso maling naar filter.

Zo gebruik ik mijn maler dus ook. Als je op mijn vorige afbeelding kijkt:

viewtopic.php?p=175890#p175890

Dan moet ik terugdraaien van espresso stand 7 naar stand 50 +/- dus je moet wel even draaien inderdaad maar als je dat weet dan ben je er natuurlijk zo met die schijf.

En wat [mention]Bobbee [/mention] zegt klopt in zekere maten. Ik vind de filter koffie lekker, maar ik heb wel last van de fines. Dit is voor een deel op te lossen door eerst een paar gram er doorheen te malen. Maar dan nog heb je wat overgebleven retentie en zijn de schijven er niet ideaal voor.

Maar ik ben er content mee
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4795
Ok dan heb ik een idee, dus van 7 naar 50 ongeveer. Jammer dat ie dan niet heel soepel draait met die extra schijf gemonteerd.
En ik zou wel tevreden zijn met een compromis als ik daar mee met 1 maler af zou kunnen. De filterkoffie uit de Timemore 078s was voor mij ook voldoende.

Re: Wat drink je nu?

4796
MichaelvDuuren schreef:Ter info wat betreft het switchen van espresso maling naar filter.

Zo gebruik ik mijn maler dus ook. Als je op mijn vorige afbeelding kijkt:

viewtopic.php?p=175890#p175890

Dan moet ik terugdraaien van espresso stand 7 naar stand 50 +/- dus je moet wel even draaien inderdaad maar als je dat weet dan ben je er natuurlijk zo met die schijf.

En wat [mention]Bobbee [/mention] zegt klopt in zekere maten. Ik vind de filter koffie lekker, maar ik heb wel last van de fines. Dit is voor een deel op te lossen door eerst een paar gram er doorheen te malen. Maar dan nog heb je wat overgebleven retentie en zijn de schijven er niet ideaal voor.

Maar ik ben er content mee
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben benieuwd naar onderstaande want volgens mij heb je deze vraag niet gezien? ;

Ik heb hem binnen maar de ring draait niet lekker soepel in de behuizing. Zit die bij jou ook zo strak? Ik kan hem niet draaien met de hand en op filmpjes op youtube zag dat ze hem draaien met de hand voordat ze hem installeren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4797
bobbee schreef:
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:Ja aluminium zag ik en mooie afwerking. Daarom dacht ik meteen bestellen. Bij die 3d geprinte versies had ik altijd twijfel. Ben heel benieuwd, maakt de maler helemaal af!
Zeker weten want zo kan je hem ook evt gemakkelijker gebruiken voor single dose (waar je hem nu niet voor gebruikt natuurlijk, maar wie weet vanaf dan wel
Afbeelding
)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hem binnen maar de ring draait niet lekker soepel in de behuizing. Zit die bij jou ook zo strak? Ik kan hem niet draaien met de hand en op filmpjes op youtube zag dat ze hem draaien met de hand.
Hm… bij mij kan ik hem wel gewoon draaien met twee vingers. Maar ik hoor wel de aluminium plaat schuiven. Mocht je daar een goeie oplossing voor vinden dan zou dat het voor mij helemaal afmaken. Dat klinkt net wat armoediger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4798
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:
MichaelvDuuren schreef: Zeker weten want zo kan je hem ook evt gemakkelijker gebruiken voor single dose (waar je hem nu niet voor gebruikt natuurlijk, maar wie weet vanaf dan wel
Afbeelding
)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hem binnen maar de ring draait niet lekker soepel in de behuizing. Zit die bij jou ook zo strak? Ik kan hem niet draaien met de hand en op filmpjes op youtube zag dat ze hem draaien met de hand.
Hm… bij mij kan ik hem wel gewoon draaien met twee vingers. Maar ik hoor wel de aluminium plaat schuiven. Mocht je daar een goeie oplossing voor vinden dan zou dat het voor mij helemaal afmaken. Dat klinkt net wat armoediger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De ring draait inderdaad wat stroever als je hem met de hand probeert te draaien wanneer je hem nog niet hebt geïnstalleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4800
MichaelvDuuren schreef:
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:Ik heb hem binnen maar de ring draait niet lekker soepel in de behuizing. Zit die bij jou ook zo strak? Ik kan hem niet draaien met de hand en op filmpjes op youtube zag dat ze hem draaien met de hand.
Hm… bij mij kan ik hem wel gewoon draaien met twee vingers. Maar ik hoor wel de aluminium plaat schuiven. Mocht je daar een goeie oplossing voor vinden dan zou dat het voor mij helemaal afmaken. Dat klinkt net wat armoediger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De ring draait inderdaad wat stroever als je hem met de hand probeert te draaien wanneer je hem nog niet hebt geïnstalleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou ben blij dat ik een andere heb besteld want deze draait wel soepel! Die andere gaat terug. Echt niet goed.

De fijn afstelling is geweldig nu op de XL. En het draaien naar maalgraad 50 is nu heel makkelijk te doen. Dus voor wie hem wilt gebruiken voor filterkoffie en espresso is dat afstellen geen probleem meer zoals je al zei.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’