Re: Little wordt beetje Big

11
Het is meer dat je door een onverwachte beweging je balans makkelijk kan verliezen en onder de brander (met voet of hand) of de heftruck terecht kan komen. Jullie hadden vast niet allemaal PBM's aan.

En de opdrachtgever (in dit geval de branderij denk ik) is aansprakelijk voor als het fout gaat. De arbo legt flinke boetes op, en de verzekering keert niet uit. Dus de opdrachtgever draait ook op voor de ziektekosten en gevolgkosten.
(ik zou het filmpje ook niet te breed delen, want de arbeidsinspectie staat niet bekend voor hun gevoel voor humor).

Het gaat heel vaak goed, maar als het fout gaat is het met dit soort dingen meteen heftig.
Ik zou het de volgende keer dus anders aanpakken :).

Maar fijn dat het dus goed is gegaan. Nu snel branden!
Had afgelopen zaterdag langs willen komen voor boontje, maar mijn vriendin had opeens wat waardoor ik niet weg kon. Nu met smart op een levering van Pti aan het wachten (morgenmiddag....), want ik sta droog nu :o .

Maar ik kom hem snel een keer bewonderen (net als de KvdW in actie).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Little wordt beetje Big

12
manduca schreef:Het is meer dat je door een onverwachte beweging je balans makkelijk kan verliezen en onder de brander (met voet of hand) of de heftruck terecht kan komen. Jullie hadden vast niet allemaal PBM's aan.

En de opdrachtgever (in dit geval de branderij denk ik) is aansprakelijk voor als het fout gaat. De arbo legt flinke boetes op, en de verzekering keert niet uit. Dus de opdrachtgever draait ook op voor de ziektekosten en gevolgkosten.
(ik zou het filmpje ook niet te breed delen, want de arbeidsinspectie staat niet bekend voor hun gevoel voor humor).

Het gaat heel vaak goed, maar als het fout gaat is het met dit soort dingen meteen heftig.
Ik zou het de volgende keer dus anders aanpakken :).

Maar fijn dat het dus goed is gegaan. Nu snel branden!
Had afgelopen zaterdag langs willen komen voor boontje, maar mijn vriendin had opeens wat waardoor ik niet weg kon. Nu met smart op een levering van Pti aan het wachten (morgenmiddag....), want ik sta droog nu :o .

Maar ik kom hem snel een keer bewonderen (net als de KvdW in actie).
Bedankt! Ik zorg ervoor dat het bij ‘de directie’ onder de aandacht wordt gebracht.

En kom snel eens langs. Gezellig. Kees staat niet altijd aan en ik ben er ook maar af en toe dus als je plannen hebt, laat het dan even weten.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Little wordt beetje Big

13
Tijd voor een korte update: deze week wordt, als alles meezit, de IMF aangesloten op gas en elektriciteit en vervolgens in bedrijf gesteld!

Als alles meezit dus. Maandagochtend zouden de monteurs aankomen vanuit Denemarken maar ze besloten toch niet te komen.
Dus het is nog even spannend….
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Little wordt beetje Big

18
Frup schreef:De magic begint. Mooi!
Eerste boontjes?
De eerste boontjes zijn opgeofferd om te zien hoe de brander z’n ding doet. Dat was indrukwekkend!
De komende tijd worden er nieuwe brandprofielen gemaakt. Overzetten van de Giessen is niet mogelijk helaas. Een flinke klus dus.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Little wordt beetje Big

20
Heel nice. Heb je ook een foto van de digitale aansturing? Is dat gewoon een soort ingebouwde PC unit met een eigen brandprogramma?

En wat een unit zeg. Als je een beetje fanatiek bent, kun je mogelijk tot wel 4 batches per uur van pakweg 25kg gebrande koffie draaien? Mocht je er zin in hebben, dan kom je boven de 800kg op een werkdag uit :shock:

Het idee is natuurlijk dat je niet een hele dag staat te branden, maar wat een volume...
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.