Ik zoek een top molen die óf grind by weight is met weinig retentie óf single dose en makkelijk in gebruik. Uiterlijk speelt ook een rol, hij staat prominent in onze keuken en het mag een eyecatcher zijn. De molen moet goed overweg kunnen met espresso én pour over en idealiter kan ik makkelijk switchen tussen de twee. Ik hou van koffie met een mooie zoet zuur balans en veel diepte in de smaak. Ik gebruik vooral medium en licht gebrande bomen (Blommers). Ik heb geen zin in gedoe met uitlijnen van maalschijven en reinigen van de machine moet een peuleschil zijn
End game grinder
1Tsja, voor zover het bestaat ga ik op zoek naar mijn end game grinder
De gedachte is nu een keer vol ervoor gaan en niet meer achterom of vooruit kijken. Ik denk dat het een duurzamere investering is dan steeds weer iets upgraden en dat ik daar meer plezier uithaal. Geld speelt even geen rol, ben benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben.
Ik zoek een top molen die óf grind by weight is met weinig retentie óf single dose en makkelijk in gebruik. Uiterlijk speelt ook een rol, hij staat prominent in onze keuken en het mag een eyecatcher zijn. De molen moet goed overweg kunnen met espresso én pour over en idealiter kan ik makkelijk switchen tussen de twee. Ik hou van koffie met een mooie zoet zuur balans en veel diepte in de smaak. Ik gebruik vooral medium en licht gebrande bomen (Blommers). Ik heb geen zin in gedoe met uitlijnen van maalschijven en reinigen van de machine moet een peuleschil zijn
Ben al een hele tijd aan het rondkijken en met wat mensen om mij heen aan het sparren en kom steeds weer terug op de weber eg1. Lees daarnaast ook veel over de option o malers maar die trekken mij op een of andere manier minder. Als je het leuk vind om mee te denken…….