Re: Wat drink je nu?

4801
bobbee schreef:
MichaelvDuuren schreef:
MichaelvDuuren schreef: Hm… bij mij kan ik hem wel gewoon draaien met twee vingers. Maar ik hoor wel de aluminium plaat schuiven. Mocht je daar een goeie oplossing voor vinden dan zou dat het voor mij helemaal afmaken. Dat klinkt net wat armoediger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De ring draait inderdaad wat stroever als je hem met de hand probeert te draaien wanneer je hem nog niet hebt geïnstalleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou ben blij dat ik een andere heb besteld want deze draait wel soepel! Die andere gaat terug. Echt niet goed.

De fijn afstelling is geweldig nu op de XL. En het draaien naar maalgraad 50 is nu heel makkelijk te doen. Dus voor wie hem wilt gebruiken voor filterkoffie en espresso is dat afstellen geen probleem meer zoals je al zei.
Goed om te horen veel plezier ervan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4803
Morgen even wat branden want ben er bijna doorheen. Weet nog niet wat. Morgen uitzoeken. Heb nu een lekkere natural uit Myanmar voor espresso zelf gebrand op 8 sept en gekochte koffie van Black & Bloom voor filter. Heerlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4808
MichaelvDuuren schreef:
bobbee schreef:Is dark roast.
Afbeelding
dat had ik er niet uitgehaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Niet? Op de foto wel duidelijk te zien en de koffie die ik van brandhuis heb gehad waren ook donker, zelfs voor filter. Dus vandaar. Niet dat het verkeerd is ofzo want kan gewoon lekker zijn, is lekker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4810
Optelsom is het, je kunt zien dat de silverskin gekeurd is en er kleine barstjes zijn ontstaan door de hitte waardoor je de branding kunt beoordelen. De kleur is ook goed te zien. Daarnaast sluit wat ik zie aan bij de 2 zakjes koffie die ik ooit bij brandhuis heb gekocht, de foto's gaven prima weer wat ik ook ontving. Zijn goed ontwikkelde bonen wat niet meer onder light roast valt en denk dat ze dicht op of net over second crack zitten. Medium tot dark roast praten we dan over als het voorbij 2 krak gaat.

Maar goed, ik bedoel dit helemaal niet negatief want light roast is een beetje een hype en helemaal geen gegeven voor goede koffiesmaak. Het kan zelfs behoorlijk smerig zijn als azijn. Voor mij persoonlijk mag het net wat lichter gebrand zijn dan wat ik zie maar wel goed door eerste krak en de eindtemperatuur niet te hoog zodat er geen olie uitkomt na een paar dagen en de smaak wat spannender blijft.

Een roast bepalen in een cappuccino (of melk) zoals jij hebt gedaan is trouwens echt niet te doen, de opgeschuimde melk maakt namelijk alles drinkbaar en er blijft niks over om te beoordelen. En als espresso lukt dat ook niet makkelijk, je kunt de hele boon beoordelen en nog beter natuurlijk als je wat info van de roast hebt.

Dus prima koffie van brandhuis maar het zit niet aan de kant van de lichtere brandingen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’