Hernieuwd voorstellen en set up

1
Hi allemaal,

Johan hier.
Ben al hele tijd lid, lees veel maar niet zoveel toe te voegen. Maar nu na mijn Solis barista nu mijn Sage barista pro ( mijn instapmodel) stuk is gegaan (kortsluiting) was het tijd voor een upgrade.
Ik heb gekozen voor een quickmill 3000, voornamelijk voor de gebruiksvriendelijkheid, snelle starttijd en weinig onderhoud. Daarnaast een Eureka Libra, waarbij ik het doseren op gewicht super handig vind.
Bij afhalen in de winkel hebben we samen een uur besteed aan uitpakken, uitleg en testen, zodat bij thuiskomst alles al perfect staat ingesteld, maar bij andere bonen ik weet hoe ik kan bijstellen.
En nu dus veel lezen in het forum voor de perfecte afstelling :) alle tips zijn welkom.
Bijlagen

Re: Hernieuwd voorstellen en set up

4

jl-himself schreef:Hi allemaal,
Johan hier.
Ben al hele tijd lid, lees veel maar niet zoveel toe te voegen. Maar nu na mijn Solis barista nu mijn Sage barista pro ( mijn instapmodel) stuk is gegaan (kortsluiting) was het tijd voor een upgrade.
Ik heb gekozen voor een quickmill 3000, voornamelijk voor de gebruiksvriendelijkheid, snelle starttijd en weinig onderhoud. Daarnaast een Eureka Libra, waarbij ik het doseren op gewicht super handig vind.
Bij afhalen in de winkel hebben we samen een uur besteed aan uitpakken, uitleg en testen, zodat bij thuiskomst alles al perfect staat ingesteld, maar bij andere bonen ik weet hoe ik kan bijstellen.
En nu dus veel lezen in het forum voor de perfecte afstelling :) alle tips zijn welkom.
Super! Leuk dat je even jezelf voorsteld en een foto van de mooie setup. Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Hernieuwd voorstellen en set up

7
Welkom. Een Quickmill bevalt mij ook nog steeds prima (ik heb een oude 820). Zoals Han al adviseerde heb ik een OPV geïnstalleerd en een simpele aanpassing gedaan zodat de E61 filterbakjes passen. Beide aanpassingen zijn eenvoudig uit te voeren en inderdaad de moeite waard.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

Re: Hernieuwd voorstellen en set up

8
HanR schreef: di 08 okt 2024, 23:35 Veel plezier. Eindelijk iemand die een basic Quickmill weet te waarderen!

Er zijn 2 aanpassingen welke de moeite waard zijn.
1. Het inbouwen van een opv;
2. Het aanpassen van de groep, zodat je standaard filterbakjes kunt gebruiken.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Dank voor de tip, aanpassen groep lijkt me udd wel handig, nu is de filterbakje een beetje wankel op de Libra met ook meer overspil dan nodig.