Re: Etzmax

241
Wie heeft ervaring met rechtstreeks bestellen bij de Etzinger Online webshop?
Ik overweeg sterk een Etzmax gbw te kopen. Maar het is mij onduidelijk wat voor extra kosten er bij komen (invoer, btw). Doordat Liechtenstein geen EU land is, maar wel tot de vrijhandelszonde (EER) behoort. Googelen heeft mij niet verder geholpen.

Ik maal doorgaans medium/dark roast bonen. Standaard zit er een all-purpose cone in de maler. De HP cone is voor mij geschikter. Dus wil ik proberen te bestellen met de HP cone er al in. Want wat moet ik met een ongebruikte cone in de kast.
Stoll is ook een optie, maar dan moet ik die cone er extra bij kopen voor 100 euri. Kaffeezentrale verkoopt de Etzmax ook, maar daar zie ik geen HP cone op de website.
Of zijn er nog andere webshops die Etzmax verkopen?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Etzmax

243
bobbee schreef: ma 14 okt 2024, 13:26 Waarom mail je Etzmax niet direct met deze vragen?
Omdat hun website verwijst naar de toepasselijke regelgeving van het land waar het naartoe wordt gestuurd. Ik vermoed daarom dat ze dat niet zelf bijhouden. Als er nog btw en invoerrechten bijkomen, dan kan ik beter bij een dealer in de Bondsrepubliek bestellen.
Daarom hoor ik graag ervaring van iemand die dit al heeft gedaan.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Etzmax

245
Ik lees nu overigens dat on-line bestellingen vanuit hun warehouse in Oostenrijk worden verzonden. Wellicht dat dit ook nog verschil maakt.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Etzmax

246
Toch een mail naar Etzinger gestuurd en snel antwoord gekregen. De prijs op de website is inclusief Nederlandse btw.
Voor andere geïnteresseerden:

Grinders on stock in Austria will ship directly from there (Dutch VAT will be added or is already shown at check-out, no customs duties apply), but have only the AP-cone installed.
works just as well for medium-dark roasts.
HP (High Performance) is mainly recommended for commercial shops since it grinds a bit faster - but it needs to be used with traditional roasts only.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Etzmax

247
Even naar Maximilian Hoch, Stuttgart <info@maho-coffee.de> mailen voor de beste prijs. Dit scheelt nog wel eens, ik kreeg deze tip op kaffeenetz. Vorig jaar zlef gekocht via Max.



Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

Re: Etzmax

248
De webshop van Etzinger zelf is nog redelijk nieuw. Daarvoor was eigenlijk de enige/makkelijkste manier via Stoll. Inmiddels zou ik gewoon voor Etzinger rechtstreeks gaan, want hun klantenservice is top en ze verzenden dus vanuit de EU (geen verrassingen).
loenatik schreef: ma 14 okt 2024, 19:03 Even naar Maximilian Hoch, Stuttgart <info@maho-coffee.de> mailen voor de beste prijs. Dit scheelt nog wel eens, ik kreeg deze tip op kaffeenetz. Vorig jaar zlef gekocht via Max.
Daar komt de mijne ook vandaan. Scheelde volgens mij €150. Bij Etzinger zelf lijkt het ook wel vaak in de aanbieding te zijn en betaal je hetzelfde: https://www.etzinger-shop.com/pi/en/ele ... ax-lm.html

Zie nu ook dat je al een aantal accessoires als standaard krijgt, waaronder het zwarte opvang bakje (die zou ik ook wel willen), funnel en kalibratie gewicht. En de rode knop natuurlijk.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Etzmax

249
Vanmorgen de beslissing genomen een een etzMAX LM besteld bij Etzinger. Het wordt verstuurd vanuit Dornbirn.
Ik kijk er naar uit.
Over niet al te lange tijd zal ik mijn Niche te koop aanbieden.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.