Rosanne schreef:omeCoffee schreef:Oooow, zo blij als een kind met deze Mazzer Philos!!! Met dank aan Luca, die deze krachtpatser heeft gebouwd!
Tof!! Hoe ben je tot deze keuze gekomen om van een Sculptor naar de Philos te gaan?
Wauw, daar moet ik even voor gaan zitten. Dingen kunnen bij mij heel snel gaan, ook nu weer. Maar terugkijkend is de Philos me voor het eerst opgevallen toen fuel er een foto van plaatste. De looks maakte indruk. Dat was het voor dat moment.
Vervolgens was ik een week geleden op marktplaats op zoek naar een eenvoudige 1-pits inductiekookplaat en verscheen op de ‘voor jou’ pagina een vage foto van een Mazzer Philos. Advertentie aangeklikt om vervolgens een zin van een paar woorden aan te treffen, waar ik weinig mee kon. Maar de interesse was gewekt. Dus video’s kijken, op Koffiepraat kijken wat ik gemist had en toen werd het langzaamaan duidelijk dat ik met deze maler tov de Sculptor weer een stap vooruit kon zetten.
Want: bouw kwaliteit nog beter dan de sculptor, geweldige workflow want een fatsoenlijk hoppertje met schuif, naar verluidt erg goede maalschijven, 64 mm dus mogelijkheden om met andere schijven te experimenteren, fijnere dosing cup, maalsel fluffier en misschien nog wat dingetjes.
De variabele rpm raak ik kwijt. Dat vind ik geen punt want bij de sculptor heb ik daar vrijwel geen gebruik van gemaakt.
Dus knoop doorgehakt en op zoek naar een koper voor m’n sculptor. Zoeken was niet eens nodig, dus toen was de weg vrij, of het aanrecht leeg, voor de Philos.
Dat is het verhaal zo ongeveer.