Re: Siemens EQ6 plus s700 Koffie loopt niet goed door en pruttelt en sputtert

11
Ik heb een probleem dat er water russen het aluminium gedeelte van de boiler en het zwarte plugje eronder uit spuit. Zoals hierboven bermeld heb ik de pomp getest die zit zo op een 5.8ml dus lijkt me goed. Toen ik de boiler eraf haalde was die compleet vrij. Alle slangetjes zijn vrij en er zit een nieuw drukventiel op. Deze is ook helemaal vrij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Siemens EQ6 plus s700 Koffie loopt niet goed door en pruttelt en sputtert

16
Afbeelding
Ook tussen het aluminium en het zwarte gedeelte. Het gekke is. Het traject wat hierna komt. Slangetjes, ventiel, slangetjes van ventiel naar de module voor de uitgifte is helemaal vrij. Alleen het zwarte gedeelte boven de boiler(die met de 2 aarde draden en de witte draden naar de printplaat aan de onderkant kan ik niet doorheen blazen. Maar dat lijkt me omdat hij geen electronisch signaal doorgeeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Siemens EQ6 plus s700 Koffie loopt niet goed door en pruttelt en sputtert

17
Ook al ziet de o-ring er goed uit, niettemin zou ik deze vervangen. Met het blote oog kun je niet zien of de o-ring 0,5 mm is gekrompen of uitgezet (en 0,5 mm maakt heel veel uit). Het mag simpelweg vanuit de onderkant niet lekken. Ook niet als er een verstopping is. Als dat het geval zou zijn, dan zou het water via de overdruk naar buiten moeten stromen en niet lekken bij de boiler.

Als de machine stoomt, kan het ook zijn dat de pomp defect is (onvoldoende water in de boiler en al het water wat erin gaat verdampt meteen en dus stoom).

Wellicht goed om een filmpje te plaatsen op youtube en de link hier te delen zodat we mee kunnen kijken.
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!