Re: Je kunt dit alleen maar beamen…

11
omeCoffee schreef:Complicerende factor bij de pro 800 is dat het water in de boiler zowel om te stomen als om koffie te maken is. Als je de temperatuur hoger zet zodat de druk in de ketel stijgt, kan je maken krijgen met te hete koffie. Dus een beetje extra stoom door een slangetje te verwijderen, is dan zeer welkom
Afbeelding
Ja, daar heb ik nooit over nagedacht. Heel logisch inderdaad! Ik heb mijn machine ook op 122 gehad, maar inmiddels naar 124 met mijn huidige boon. Ik merkte dan ook geen stoomkracht-verschil om de doodsimpele reden dat ik 't stoom niet gebruik.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Je kunt dit alleen maar beamen…

13
Ik kon me gisteravond niet langer beheersen en heb het siliconen slangetje verwijderd. Het bleek overigens geen siliconen te zijn maar eerder een plastic rietje (zie foto).
Vanochtend de machine aangezet en de temperatuur verlaagd naar 120 graden en zo op het eerste gezicht fors meer stoom. Dat rietje gaat in ieder geval niet meer terug!
Afbeelding
Aanvulling: hij stoomt als een malle!! Wel een f###ing heet stoompijpje !
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Je kunt dit alleen maar beamen…

15
bobbee schreef:Het is teflon dat slangetje.

En nu alleen nog bij het rubbertje vastpakken en echt altijd de stoompijp meteen schoonmaken maar dat deed jij al!
Afbeelding
Inderdaad! Uitzonderingen daargelaten want niemand is perfect. De iets lagere temperatuur bevalt ook. Bij het flushen komt het water wat minder onstuimig uit de groep, al is het nog lang geen kabbelend beekje (is ook niet de bedoeling natuurlijk)!
Profitec Pro 800 - Timemore 078s