Re: Keuze voor nieuw espresso machine

11
Gezien jouw voorkeuren (persé ingebouwde maler, tegen alle adviezen in) zou ik jou adviseren om te kijken naar een Sage met zo'n ingebouwde maler. Er zijn mensen die er wel tevreden mee zijn lees ik soms. Lekker opgeruimd op het aanrecht, allemaal knopjes, geen gedoe.

Maar wil je betere espresso, neem dan alsjeblieft een aparte maler....
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

12
Leinad schreef:Gezien jouw voorkeuren (persé ingebouwde maler, tegen alle adviezen in) zou ik jou adviseren om te kijken naar een Sage met zo'n ingebouwde maler. Er zijn mensen die er wel tevreden mee zijn lees ik soms. Lekker opgeruimd op het aanrecht, allemaal knopjes, geen gedoe.

Amen
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

13
Leinad schreef: zo 10 nov 2024, 18:10 Gezien jouw voorkeuren (persé ingebouwde maler, tegen alle adviezen in) zou ik jou adviseren om te kijken naar een Sage met zo'n ingebouwde maler. Er zijn mensen die er wel tevreden mee zijn lees ik soms. Lekker opgeruimd op het aanrecht, allemaal knopjes, geen gedoe.

Waar lees je dat ik perse een ingebouwde maler wil?

14
Keyser schreef: zo 10 nov 2024, 17:38 Is een kleinere espressomachine met een kleine molen, dan niet een optie? Ik zou ten alle tijden iemand afraden een machine met interne molen te kiezen. Het is een feit dat die interne molens niet goed zijn. Wanneer je meer consistentie zoekt, is een goede molen echt het punt waar je moet beginnen. Zeker met jouw budget is het gewoon zonde om te lezen dat je jezelf zo beperkt in het ervaren van een echte upgrade door voor een dergelijke machine te gaan.

Wanneer je duurzaamheid zoekt, zou ik kiezen voor een machine met zo min mogelijk elektronica. Wanneer je een beetje handig bent kan je het onderhoud, op uitzonderingen na, helemaal zelf doen. Opties als voor geprogrammeerde dosering zorgt voor meer elektronica, dus ook grotere kans op storing, meer kostbare onderdelen en meer uitbestede onderhoudskosten.
Door met oscar bilt 150 (onthard water) zakjes in het reservoir te doen, kan je preventief ervoor zorgen dat het onderhoud gering blijft.

Er zijn qua design hele mooie machines op de markt. Ook voor een opgeruimde, desnoods strakke, look.
Ik begrijp dat de quickmill door zijn koperen leidingen eigenlijk geen kalk aanslag heeft. Iemand ervaring mee?
Ik heb een maler. Een optie is dat ik daar de ascaso bij koop.

15
M@rcel schreef:
Leinad schreef: zo 10 nov 2024, 18:10 Gezien jouw voorkeuren (persé ingebouwde maler, tegen alle adviezen in) zou ik jou adviseren om te kijken naar een Sage met zo'n ingebouwde maler. Er zijn mensen die er wel tevreden mee zijn lees ik soms. Lekker opgeruimd op het aanrecht, allemaal knopjes, geen gedoe.

Waar lees je dat ik perse een ingebouwde maler wil?
Je hebt gelijk, het is niet persé :-)
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

16
M@rcel schreef: zo 10 nov 2024, 14:54 Minder gedoe op het aanrecht.
als je minder gedoe op het aanrecht wil en best genoegen wil nemen met zeer zeer matige koffie dan is het een goeie keuze natuurlijk ;-)

wie ben ik om daar wat van te zeggen.

ik kan wel roepen 'komt niets van in, ik wil het niet, geen sprake van' maar het is niet mijn beslissing om te nemen.

en bovendien, als je een aantal maanden een apparaat hebt met ingebouwde molen dan kun je vervolgens met veel meer overtuiging een andere machine aanschaffen.

wat je dus doet het is altijd goed.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
M@rcel schreef:Maar je hebt ervaring met die Quickmill?
Jazeker en het is een leuk apparaat om een beetje het idee te krijgen van een half automaat, net als een Sage, maar voor de koffie hoef je het niet te doen.

Als je dan minder gedoe wilt kan je ook een Nespresso nemen. Daar kan je ook echt prima koffie mee zetten.

https://youtu.be/_acVUoGd_l8?feature=shared

Deze zag ik een tijdje terug langskomen. Deze ingebouwde grinder is van Timemore. Ik heb niet gekeken of het apparaat inmiddels te koop is want het is een kickstarter.

Wat de meeste apparaten gemeen hebben met een ingebouwde grinder, is dat het allemaal net niet apparaten zijn. Minder goede stoomfunctie, slecht af te stellen maler, geen PID en vaak ook niet erg robuust.
Deze lijkt het iets beter aan te pakken. Wie weet is het wat voor je. Ik bedacht het me ineens.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk