Re: Keuze voor nieuw espresso machine

31
M@rcel schreef:We dwalen wat af, maar ik zou een draaischijf met nummers niet omslachtig willen noemen.
Eerst is hij ongeschikt voor espresso en nu is hij omslachtig. Wat is het?
@erik ik ben niet op zoek naar een hobby.
Voor espresso moet je de onderste stelschijf verzetten om nog fijner te kunnen malen, ik denk dat daar op gedoeld wordt.
De Fellow ode is niet voor espresso de Opus dan dat wel dus dat is een prima instap molen om te hebben.

32
Budget 1000 a 2000.

1. De instapmoment de deur uit;
2. Geen Ascaso. Er is geen reparateur meer die zijn vingers er aan brandt. Zeker de nieuwe met pid. En dan die prijs. Voor dat geld heb je ook een Profitec 300;
3. Dosering op een thuismachine helemaal vergeten. Zeker op een machine met een opv.
Dat komt door de plek van de lagedruk flowmeters die worden gebruikt;
4. En weinig plek? Zet een bijpassende uitkloplade onder je molen. Matje met Tamper ervoor.
5. Wij van WC-eend adviseren een Profitec GO en een Eureka XL.

Oh ja, Quickmill is zeker niet slecht, maar niet mijn smaak.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

34
Dat kan een overweging zijn.
20 minuten. Half uur is beter.
Een thermoblok 10 minuten.
Dit is theorie. Maar thermoblok is sneller.

Nogmaals: Ascaso niet doen.
Als je het toch doet, bij iemand die ook repareert en onderdelen heeft.
Op de pid duo versie, is de waterdosering niet gebruiken. Werkt slecht en je bent per slot van rekening geen horeca zaak.

Quickmill is helemaal niet slecht.
Ik zeg alleen dat ik er geen liefhebber van ben. Wat nog wel aan jouw wensen voldoet, is een Quickmill 3004. Die heeft 2 thermoblokken. Eén voor koffie en één voor stoom. Best slim.

37
Bij "bonenleverancier" lees ik: versgebrandde bonen.
Klinkt goed!

Voor de zinvolle en leuke aanpassingen aan je Quickmill kun je misschien ook wel bij hen terecht. In ieder geval bij vele anderen.

Voor melkschuimer met een Quickmill is wat geduld nodig. Een melkschuimer of een "kloppertje" is dan helemaal geen slecht alternatief.

38
Een vriend van me gebruikt al jaren een Quickmill 835 en een andere vriend heeft sinds een paar jaar een Sage (volgens mij Oracle Touch). Beiden zijn helemaal tevreden en hebben geen behoefte aan een losse maler. De laatste is zelfs overgestapt van een losse halfautomaat en molen naar een geïntegreerd apparaat. Koffiezetten is voor hen geen hobby en ze halen hun koffiebonen niet vers van de brander. Je zult hen dus ook niet op dit forum aantreffen.
Die Quickmill 835 komt denk ik uit eind jaren 90. Zo'n leeftijd gaat de Sage niet bereiken. De Quickmill zou daarom ook mijn voorkeur hebben.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

39
M@rcel schreef: ma 11 nov 2024, 08:04 Dan valt een apparaat met een boiler af. Quickmill heeft bij mij een lichte voorkeur omdat hij bij mijn bonenleverancier wordt verkocht. Dat maakt het allemaal gemakkelijker.
Ik zou de keuze voor een machine absoluut niet van de bonenleverancier af laten hangen.
Je geeft een hoop geld uit en dan laat je je toch niet beperken tot wat je bonenleverancier verkoopt? Ik kan die gedachte niet volgen.
Ik heb voor mijn eerdere machines vaak véle kilometers gereden. Maar heb steeds een machine gekocht die volledig bij mijn wensen van dat moment paste. Dat moet je m.i. over hebben voor je hobby en lekker koffie.
Ik vermoed dat je van begin af aan je keuze eigenlijk al hebt gemaakt en steeds bevestiging daarvoor zoekt. Dus veel succes daarmee.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

40
Vraagtekens zetten bij iemands vooringenomenheid kan echt niet hè. Een beslissing genomen hebben en dan om bevestiging vragen is een onvervreemdbaar recht. Bovendien: daar is een forum toch voor. Hier passen slechts felicitaties.

[Sarcasm mode off]

Voor het budget kan ieder van ons een uitstekende molen en machine kopen. Hetzij nieuw, hetzij tweedehands.