Re: Keuze voor nieuw espresso machine

51
Dus geen gedoe met aparte molen.
Voorkeur naar gemak en iets wat weinig ruimte neemt op de aanrecht.
Je wilt gewoon koffie zonder teveel poespas en het hoeft ook niet de beste van de beste te zijn.

Ik snap de redenering!
Maar wat ik niet zo goed snap is waarom je dan niet gewoon een Jura neemt?

Ik betwijfel dat een espressomachine met ingebouwde maler zoals een quick Mill beter presteert als een topklasse van Jura.🤔
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

53
Oh, dat heeft verschillende redenen. Leuk om een beetje bezig te zijn met koffie. Cappuccino is lekkerder op die manier. Ik ben niet op zoek naar de heilige graal van de koffie (als die al bestaat). Ik ben gewoon op zoek naar een goede machine om espresso/cappuccino mee te maken. En bij ons thuis wordt de cappuccino van de sage beter gewaardeerd dan die van een jura machine. En dat geldt voor espresso/koffie eigenlijk ook.
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigt dat als je een beetje weet wat je doet een espressomachine al snel beter presteert dan een Jura. Ik krijg de indruk dat veel mensen de kwaliteit toeschrijven aan de prijs van de machine. Dat lijkt me toch niet helemaal juist. Ik kan met een Cafetiere ook lekkere koffie maken.

58
fransg schreef:
M@rcel schreef: zo 10 nov 2024, 14:54 Minder gedoe op het aanrecht.
als je minder gedoe op het aanrecht wil en best genoegen wil nemen met zeer zeer matige koffie dan is het een goeie keuze natuurlijk ;-)

wie ben ik om daar wat van te zeggen.

ik kan wel roepen 'komt niets van in, ik wil het niet, geen sprake van' maar het is niet mijn beslissing om te nemen.

en bovendien, als je een aantal maanden een apparaat hebt met ingebouwde molen dan kun je vervolgens met veel meer overtuiging een andere machine aanschaffen.

wat je dus doet het is altijd goed.
Vooral dat laatste argument van Frans lijkt mij het meest solide argument
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

60
M@rcel schreef:En deze? Ze zeggen dat de boiler in 6 minuten startklaar is. Is dat realistisch?
https://www.ecmespresso.nl/p/casa-v-rvs/
Prima keuze denk ik
Afbeelding

Wel opvallend dat je nu naar de losse maler gaat neigen
Afbeelding

Even voor mijn duidelijkheid ik heb ook al een aantal keer de Bezzera BZ13 genoemd. Deze heeft evt wel de functie om het water te doseren.
Wat vindt je van die machine? Hij heeft best een hoop opties die je lijkt te zoeken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk