Re: Keuze voor nieuw espresso machine

91
Hk87 schreef: wo 13 nov 2024, 21:19
M@rcel schreef: wo 13 nov 2024, 21:02 @keyser
Volgens mij lees je niet zo goed. Natuurlijk heb ik bij de apparaten die ik in mijn eerste post noem al wat huiswerk gedaan. Ze komen niet uit de lucht vallen. Ik ben er helemaal niet op uit om mijn keuze te bevestigen. Ik heb al heel wat opmerkingen gelezen waar ik wat aan heb. Die maken dat ik een betere keuze ga maken. Dat jij daar aan twijfelt moet je zelf weten.
En ik zet een smiley achter mijn eerdere opmerking. Misschien met wat meer humor lezen.
Keyser heeft daar anders wel een terechte opmerking gemaakt vind ik, dat verstandelijke vermogens opmerking kwam bij mij ook best tenenkrommend over.

De hele topic begon met ascano en quickmill en ruim 80 berichten later is de eindconclusie nog steeds ascano en quickmill.
Het lijkt me dan ook dat je vooral bij je eigen standpunten bent gebleven en dat is helemaal prima.
Neem gewoon èèn van de twee 👍
Ik had helemaal geen standpunt. De opties die ik aan het begin had lijken beide af te vallen. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed waar je het over hebt.
Zo, en nu eerst een lekkere bak koffie uit mijn Sage Bamigo.

92
LS.,
Grappige discussie hier. Een vriend van mij had een soortgelijke vraag. Hij zocht een espressomachine voor zijn huisje in afgelegen gebied te Zweden. Niet te groot, niet te duur, makkelijk onderhoud, snel warm/laag energiegebruik, stoomfunctie niet echt belangrijk, in staat om goede espresso te produceren.

Ik heb hem aangeraden een Quickmill 820 te kopen icm met een goede handmaler van 1Zpresso. In de regel luisteren mijn vrienden eigenlijk nooit naar mijn (gevraagd en ongevraagd) advies....Vorig jaar was ik echter bij zijn huisje in Zweden en daar stond een mooie Quickmill (150 euro) op de aanrecht met een 1Zpresso (200 euro) in de bestek-la. Hij had ook nog een kilootje goede bonen liggen uit Nederland en wat een goede espresso's hebben we daar gedronken. De stoomfunctie van de Quickmill vond ik helemaal niet tegenvallen dus ook de cappuccino-drinkers waren tevreden. Nu ik zo terugmijmer naar die leuke vakantie, heb ik eigenlijk zin om er wat meer over te schrijven. Maar ja, dan gaat het niet meer over koffie...haha.

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

93

M@rcel schreef: Ik had helemaal geen standpunt. De opties die ik aan het begin had lijken beide af te vallen. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed waar je het over hebt.
Zo, en nu eerst een lekkere bak koffie uit mijn Sage Bamigo.

Ik dacht laat ik maar niet reageren, maar ik kan het niet laten je even helpen met herinneren wat je ook alweer schreef. Gezien je anderen verwijt dat ze niet goed lezen en je niet weet waar ze op doelen. Overigens mijn laatste reactie hier.  Heeft alles met mij te maken.

Start bericht 10 november
M@rcel schreef:We hebben twee apparaten op het oog: de Quickmill 3035 en Ascaso Steel.

13 november
M@rcel schreef:De kans dat het een Quickmill wordt is wel vrij groot inderdaad. Maar dit draadje heeft zeker geholpen om er achter te komen waarom. En welke Quickmill het dan moet worden. Op papier scoren de 3125 en de POP hoge ogen.
Je bent bij dezelfde categorie machine gebleven.
M@rcel schreef:Nog een vraag over die ascaso: veel bedrijven leveren de steel serie. Die vind ik eigenlijk aantrekkelijker dan de quickmill. Waarom zeggen sommigen dat reparatie lastig is?

Deze was afgevallen?

94
Ah, dezelfde categorie. Sjonge. Het zijn allemaal espresso machines bedoel je?
Overigens wordt het toch weer anders, want iemand heeft me er van overtuigd dat het instellen van de water hoeveelheid echt niet zo handig is als het lijkt. En dan zijn zijn we terug bij mijn eerste optie. Maar dan zonder molen. We zien wel. Ik ben een stuk wijzer, maar je lijkt niet te willen inzien dat het me juist daar om te doen is.

95
Ik heb geen kritiek op je keuze. Dat zie je mij nergens zeggen. Het woord categorie is onhandig gekozen, ik bedoel daarmee thermoblok machines. En is niet denigrerend bedoeld. De keuze hiervoor is begrijpelijk, gezien dat past bij jouw wensen. Wel vind ik het een hoop geld voor een thermoblok, maar dat heeft te maken met mijn voorkeuren.