Re: Kantoor setup wijzigen: Londinium vervangen?

31
omeCoffee schreef: wo 20 nov 2024, 13:59 Je schreef in je eerste bericht dat je graag een keer iemand zou hebben die langskomt om jou en je team te leren hoe jullie beter kunnen foamen en misschien ook wat tips voor het instellen van een nieuwe koffie.
Helaas is regio Tilburg niet om de hoek (heb geen auto). Anders was ik met liefde even langsgewipt om te helpen.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

32
omeCoffee schreef: wo 20 nov 2024, 13:59 Je schreef in je eerste bericht dat je graag een keer iemand zou hebben die langskomt om jou en je team te leren hoe jullie beter kunnen foamen en misschien ook wat tips voor het instellen van een nieuwe koffie.

Ik weet niet of die wens al wordt ingevuld maar ik heb misschien iets voor je: https://www.nooccoffee.nl/. Anouk is een collega van mij bij Little Roastery, waar ik als vrijwilliger geregeld rondhang.
Dit ga ik zeker doen. Heb inmidels besloten dat ik de Londinium niet wil vervangen. Denk wel dat deze wat onderhoud nodig heeft (rubbbertjes etc), maar ook dat ik de grinder wil vervangen. Nu ben ik weer de rabbithole ingegaan met Hoffmann, Hendrick etc. Er is wat hype over de Sculptor 78s. Denk sowieso dat single dosing voor ons kantoor wel een goed idee is. Als je voor single dosing gaat en specifiek voor een Lever Machine, zijn er dan opties die ik moet bekijken behalve bovenstaande? Budget denk ik tot 1.500 euro. Tenzij daarboven heel veel extra waar voor geld te vinden is. Dank voor jullie hulp.

34
WouterMu schreef:

Ik weet niet of die wens al wordt ingevuld maar ik heb misschien iets voor je: https://www.nooccoffee.nl/. Anouk is een collega van mij bij Little Roastery, waar ik als vrijwilliger geregeld rondhang.
Dit ga ik zeker doen. Heb inmidels besloten dat ik de Londinium niet wil vervangen. Denk wel dat deze wat onderhoud nodig heeft (rubbbertjes etc), maar ook dat ik de grinder wil vervangen. Nu ben ik weer de rabbithole ingegaan met Hoffmann, Hendrick etc. Er is wat hype over de Sculptor 78s. Denk sowieso dat single dosing voor ons kantoor wel een goed idee is. Als je voor single dosing gaat en specifiek voor een Lever Machine, zijn er dan opties die ik moet bekijken behalve bovenstaande? Budget denk ik tot 1.500 euro. Tenzij daarboven heel veel extra waar voor geld te vinden is. Dank voor jullie hulp.
Mocht je hem nog niet voorbij hebben zien komen er staat toevallig net een Sculptor 78s te koop op MP en dit forum uit Alkmaar. Ter info
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

35
WouterMu schreef: wo 27 nov 2024, 06:36 Nog een laatste vraag: waar zou ik naartoe kunnen voor onderhoud en het laten vervangen van de rubbers etc?
Een onderdeel van de charme van een Londinium is (voor mij) dat je het meeste onderhoud prima zelf kunt doen. Zo niet, zou ik me kunnen voorstellen dat een HanR (Redspresso) hier op het forum degene is met de meeste onderhoudservaring en bovendien een echt bedrijf. FransG zal degene zijn met de meeste specifieke ervaring, maar dat is volgens mij geen professional in die sector. Manduca zou het waarschijnlijk ook kunnen - dat is ook een uitzonderlijke behulpzame enthousiasteling met bakken en bakken kennis.
Een dezer dagen zal de mijn voor de eerste keer open gaan, dan doe ik het in principe zelf.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™