Re: Wat drink je nu?

4901
Ik ben ondertussen bezig aan de laatste 200 gram Colombia Sierra Nevada van Brandzaak, en dan hoop ik tegen de tijd dat de hopper leeg is de bestelling van Ome Co binnen te hebben (om maar even familiair te doen hahaha :mrgreen: )
Donderdag door mijn vrouw besteld dus hoop ze toch wel maandag of dinsdag binnen te hebben, ben enórm benieuwd naar voor mij een nieuwe brander)

4902
Dag twee met de decaf van little roastery.
In mijn ervaring is de smaak iets verbeterd, ratio en doorlooptijd verkort dus grover gemalen. Nog steeds veel cacao en een vleugje rozijnen. De chemische wat ik gisteren niet kon plaatsen is bijna verdwenen. Vol en romig. Eigenlijk best goed gekomen, het is tenslotte ook decaf en geen smaakexplosie waar we zo verwend mee zijn thuis. Als ik deze kopje koffie buiten ergens had gekregen was ik er heel erg tevreden mee.

Ik ga later ook nog een ristretto poging wagen.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Bijlagen

4903
Freaky666 schreef:Ik ben ondertussen bezig aan de laatste 200 gram Colombia Sierra Nevada van Brandzaak, en dan hoop ik tegen de tijd dat de hopper leeg is de bestelling van Ome Co binnen te hebben (om maar even familiair te doen hahaha :mrgreen: )
Donderdag door mijn vrouw besteld dus hoop ze toch wel maandag of dinsdag binnen te hebben, ben enórm benieuwd naar voor mij een nieuwe brander)
Inmiddels zijn ome Co en Little Roastery op dit forum onlosmakelijk met elkaar verbonden. Al roep ik nog zo hard dat ik slechts vrijwilliger ben. Maar het geeft niet. Ik ben eigenlijk best een beetje trots dat ik een beetje bij dit keihard werkende en gedreven team hoor.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4904
omeCoffee schreef: za 30 nov 2024, 20:37 Inmiddels zijn ome Co en Little Roastery op dit forum onlosmakelijk met elkaar verbonden. Al roep ik nog zo hard dat ik slechts vrijwilliger ben. Maar het geeft niet. Ik ben eigenlijk best een beetje trots dat ik een beetje bij dit keihard werkende en gedreven team hoor.
Ik stel dan voor dat je je naam, om misverstanden te voorkomen, wijzigt in ‘omeRoastery’. Je bent hier toch een beetje de roeptoeter van LR geworden. :lol:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4905
Frup schreef:
omeCoffee schreef: za 30 nov 2024, 20:37 Inmiddels zijn ome Co en Little Roastery op dit forum onlosmakelijk met elkaar verbonden. Al roep ik nog zo hard dat ik slechts vrijwilliger ben. Maar het geeft niet. Ik ben eigenlijk best een beetje trots dat ik een beetje bij dit keihard werkende en gedreven team hoor.
Ik stel dan voor dat je je naam, om misverstanden te voorkomen, wijzigt in ‘omeRoastery’. Je bent hier toch een beetje de roeptoeter van LR geworden. :lol:
Hahaha helemaal geen gek idee!!
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper