Re: Wat drink je nu?

4963
Rosanne schreef:Ik heb nog een ander paar bonen van Manhattan en die moet ik op 21 malen. Dus het ligt echt aan het soort boon. Zal eens kijken of ik ze op de foto kan zetten. Het is een hybrid washed boon uit Costa rica.

Deze https://manhattancoffeeroasters.com/pro ... 13105b7e4e
De koffie waar we het over hebben is er één uit de competition serie. Die andere koffie die je van Manhattan hebt, welke lijn is dat? Specially wellicht?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

4964
mr Blanc schreef: wo 18 dec 2024, 08:50 Drink nu btw een special van Keen "La Manilla" heel apart met gingerbread tonen erdoor. Heerlijk als winterse cortado of cappucino. Als espresso net iets te funky denk ik.
klinkt goed! zie dat ze nu dicht zijn.. begin januari dan bestellen
Londonium L R 24 + niche zero

4965
Afbeelding

erg lekker, ik ben meestal nieit zon fan van cinnamon koffies.. vind daar vaak de balans zoek.. is het meer een cinnamon BOM dan dat je wat anders proeft.. maar deze is echt heerlijk in balans. zeker een funky koffie, maar toch die zachte touch.. ja heerlijk gewoon. Zal m niet aan de hele familie serveren bij kerst maar voor koffieliefhebbers absoluut ;)
Londonium L R 24 + niche zero

4966
youssef88 schreef: do 19 dec 2024, 13:28
Afbeelding

erg lekker, ik ben meestal nieit zon fan van cinnamon koffies.. vind daar vaak de balans zoek.. is het meer een cinnamon BOM dan dat je wat anders proeft.. maar deze is echt heerlijk in balans. zeker een funky koffie, maar toch die zachte touch.. ja heerlijk gewoon. Zal m niet aan de hele familie serveren bij kerst maar voor koffieliefhebbers absoluut ;)
Leuk, ik moet ook maar eens een keer bij DAK bestellen. Overigens las ik 'cinnamon BOM' als 'Cim Bom Bom', de voetballiefhebbers begrijpen dat het van mijn favo club komt, dus ik werd ff blij toen ik het zag, tot ik zag dat je dat niet bedoelde :D
Vectis / Lagom 01

Wat drink je nu?

4968
omeCoffee schreef:
Rosanne schreef:Ik heb nog een ander paar bonen van Manhattan en die moet ik op 21 malen. Dus het ligt echt aan het soort boon. Zal eens kijken of ik ze op de foto kan zetten. Het is een hybrid washed boon uit Costa rica.

De koffie waar we het over hebben is er één uit de competition serie. Die andere koffie die je van Manhattan hebt, welke lijn is dat? Specially wellicht?
Rare en exceptional lijn
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4969
Rosanne schreef:
omeCoffee schreef:

Rare en exceptional lijn
Afbeelding

Ik sprak iemand die de koffie van Manhattan ook wel kent. Zij gaf aan dat het aannemelijk is dat de bonen steeds lichter gebrand zijn naarmate je een koffie kiest uit een meer exclusieve lijn. Je wilt tenslotte die bijzondere smaken naar voren laten komen.

Haar vermoeden wordt in ieder geval ondersteund door jouw antwoord op mijn vraag. Je hebt nu een koffie gekocht die lichter wordt gebrand dan de koffie die je normaal bij Manhattan koopt. En dus moet je fijner malen.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

4970
omeCoffee schreef: do 19 dec 2024, 23:39
Rosanne schreef:
omeCoffee schreef: De koffie waar we het over hebben is er één uit de competition serie. Die andere koffie die je van Manhattan hebt, welke lijn is dat? Specially wellicht?
Rare en exceptional lijn
Afbeelding

Ik sprak iemand die de koffie van Manhattan ook wel kent. Zij gaf aan dat het aannemelijk is dat de bonen steeds lichter gebrand zijn naarmate je een koffie kiest uit een meer exclusieve lijn. Je wilt tenslotte die bijzondere smaken naar voren laten komen.

Haar vermoeden wordt in ieder geval ondersteund door jouw antwoord op mijn vraag. Je hebt nu een koffie gekocht die lichter wordt gebrand dan de koffie die je normaal bij Manhattan koopt. En dus moet je fijner malen.
Denk niet dat dat klopt.

Ik ben nu bezig met een paar zakjes van de world class lijn en ik hoef zeker niet fijner te gaan dan de rest. De exceptional zat ook bijna gelijk. Het zit zelfs maar 3-4 trapjes onder een relatief donkere branding van een Italiaanse blend, heel fijn malen hoeft dus niet. Zal meer te maken hebben met de variëteit boon.

Voor de Peruaanse bonen van Sprout roaster moest ik zelfs fijner malen dan de bonen van Manhattan. 😃
You can't buy experience