Mijn Bezzera BZ07PM
Mooi ding, lekker compact. En wat een stoom kracht! Super.
Maar een knappe espresso is niet zo simpel...
Zoals ik al gelezen had is het met een 2 kops filter makkelijker om te beginnen, althans vind ik.
Maar wat een verschil met mijn oude volautomaat van Bosch zeg, staat ook een stuk mooier in de keuken.
Maareh nog een vraagje, het antikalkfiltertje is een soort plastic "bekertje" maar moet dat aan het slangetje wat los in de watertank hangt? want er staat een pijl op gedrukt maar die wijst de andere kant op als waar de tule zit. (dus wijst in tegengesteld richting van de tule)?
Wie weet dat?
PS heb mijn buik nu even vol van koffie na een avondje proeven.......
Re: Hij is er!!
2Hehe, gefeliciteerd!
Toen ik mn eerste e61 had kwamen de eerste dag de tranen bijna in mn ogen, het lukte maar niet en mn pols ging zeer doen van het aantrekken en het bleef maar spuiten langs de portafilter heen en er was geen crema te bekennen!! ...hehe
Na een paar dagen gaat het echt lukken, en in enkele weken weet je precies wat 0.20 gram extra koffie doet met de snelheid van de extractie en stroopt de espresso mooi en langzaam in de kopjes...
...maar 1kops filters doe ik niet aan, zal het waarschijnlijk wel kunnen leren, maar kost veel werk
Toen ik mn eerste e61 had kwamen de eerste dag de tranen bijna in mn ogen, het lukte maar niet en mn pols ging zeer doen van het aantrekken en het bleef maar spuiten langs de portafilter heen en er was geen crema te bekennen!! ...hehe
Na een paar dagen gaat het echt lukken, en in enkele weken weet je precies wat 0.20 gram extra koffie doet met de snelheid van de extractie en stroopt de espresso mooi en langzaam in de kopjes...
...maar 1kops filters doe ik niet aan, zal het waarschijnlijk wel kunnen leren, maar kost veel werk
3En nadat je espresso kan maken komt de volgende stap: goed melk leren stomen... dat kostte me echt een tijd!
4Goed bezig! En nu veel oefenen, en ik persoonlijk zou me niet zo druk maken over grammetjes, doe ik ook niet
Speedster | SuperJolly | et al.
5met de LM 1 kops en 2 kops bakjes gaat eea een stuk makkelijker
heb je nog wel een andere tamper nodig
die kalkfilters inderdaad op de aanzuigslang plaatsen en elke 4 weken vervangen!
die kalkfilters inderdaad op de aanzuigslang plaatsen en elke 4 weken vervangen!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6Wel uitkijken wanneer/als je LM filters koopt er zijn 2 versies, met of zonder richel, ik kreeg er 1 met een richel erin waardoor mn 58mm tamper niet paste (terwijl het een 58mm filter was).bvds schreef:met de LM 1 kops en 2 kops bakjes gaat eea een stuk makkelijker
Ik las laatst hier dat je ze ook weer kan 'ontkalken', maar ken de details er niet vandie kalkfilters inderdaad op de aanzuigslang plaatsen en elke 4 weken vervangen!
7Hé, gefeliciteerd, en veel plezier er mee! Houd ons op de hoogte van je vorderingen en belevenissen hè?
Dat antikalkfilterje inderdaad op de aanzuigslang aansluiten (dus niet op de retourslang, maar ik weet niet of de Bezzera die überhaupt heeft). Ik zou een paar van die dingen kopen en ze dan "opsparen om ze om de zoveel-maanden tegelijkertijd een nacht in een bakje water-met-zout-verzadigd, te leggen. Daarna goed spoelen (ik doe dat door met de mond schoon water aan te zuigen totdat ik niets zouts meer proef), en ze zijn weer klaar voor gebruik.
Dat antikalkfilterje inderdaad op de aanzuigslang aansluiten (dus niet op de retourslang, maar ik weet niet of de Bezzera die überhaupt heeft). Ik zou een paar van die dingen kopen en ze dan "opsparen om ze om de zoveel-maanden tegelijkertijd een nacht in een bakje water-met-zout-verzadigd, te leggen. Daarna goed spoelen (ik doe dat door met de mond schoon water aan te zuigen totdat ik niets zouts meer proef), en ze zijn weer klaar voor gebruik.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Bedankt allemaal.
Ga nu zoeken naar eenm mooie tamper en uitklop
bak.
Heb idd 4 filters gekocht.
gr
Bart
Ga nu zoeken naar eenm mooie tamper en uitklop
bak.
Heb idd 4 filters gekocht.
gr
Bart
10De meeste koffiespullenwinkels hebben ze wel, maar voor de Bezzera moet je een extra smalle kopen, een standaardfilter is net te breed voor het gat. Slimme actie van Bezzera om alleen de eigen filters te verkopen...
Ik heb ze trouwens van Casabarista.
Ik heb ze trouwens van Casabarista.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45