Re: Van MaraX naar Nespresso naar...?

12
jevendik schreef: wo 25 dec 2024, 06:50
MichaelvDuuren schreef: di 24 dec 2024, 23:17 Gaggia Classic Pro

Deze heeft een kleine single boiler en is binnen 10 min warm ook de zetgroep.
Nog korter kan ook dan is de boiler wel warm maar de zetgroep nog niet goed op temperatuur.
Met stomen erna idem, binnen 1 a 2 minuten kan je stomen.

Apparaat kost je rond de 450 euro en stomen gaat top en is ook niet meteen zo’n bakbeest.
Afbeelding

En mocht je nog wat te wensen over hebben kan je gemakkelijk upgrades inbouwen zoals bv een PID.

Ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om hem een keer uit te proberen.
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mooi apparaat! En nog mooiere cappuccino! 👌🏻Ga ik me even in verdiepen.

Zat ook nog te denken aan een Profitec Go. Die schijnt in 7 minuten warm te zijn en heeft een PID standaard. Doorwarmen voor stoom duurt even maar die tijd kan ik gebruiken om op te ruimen dus vind ik niet zo erg.
20-25 seconden heb je voor opruimen 😁

Omschakelen naar stoom gaat heel snel op de GO.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

Re: Van MaraX naar Nespresso naar...?

13
Ik dacht: kan nog wel een hele studie gaan maken maar ook gewoon eens gek doen en die Profitec Go bestellen 😎 Is toevallig in de aanbieding bij het koffiewarenhuis dus ogen dicht en op de 'Bestel' knop geklikt.

Waarschijnlijk volgende week al een zwarte Go op het aanrecht naast de RVS Moccamaster en de zwarte Eureka maler. En dan begint de hele zoektocht naar de perfecte bonen, maalgraad, ratio etc. weer 😂

Bij de MaraX moest ik echt wel 25 minuten wachten tot de groep goed warm was; dat moet met de Go in minder dan 7 minuten kunnen dus ben benieuwd!