Als ik de machine opstart duurt het best wel lang dat de 4 oranje lampjes blijven "ronddraaien",
daarna krijg ik de welbekende 3 knipperende rode lampjes .
Wat ik heb gedaan :
1. de 2 thermische beveiligingen (de z.g. one-shot .clixons) boven op het thermoblok doorgemeten .Deze waren er dus uitgesprongen ( weerstand oneindig). Die zijn dus te heet geworden maar ik heb ze weer kunnen resetten d.m.v. van een simpel trucje.
2. de temperatuursensor (NTC) doorgemeten ,ook weerstand oneindig, lijkt dus defect.
3. testprogramma level 2 doorlopen ,alle items lijken OK ,echter als ik de procedure voor het " thermoblok en NTC "doorloop
(knop B8 indrukken ) komt keurig lampje L11 oranje aan, verder niets.Met een defecte NTC had ik verwacht dat ook L26 bij het waarschuwingsdriehoekje zou gaan branden. Niet dus !
Bij het nogmaals indrukken van B8 gaat L11 ook gewoon weer uit.
Het lijkt er - naar mijn idee - dus op dat bij het op NORMALE wijze inschakelen van het apparaat ( dus niet het testprogramma !) het thermoblok continu blijft doorverwarmen totdat de clixons door de hoge temperatuur de stroom uitschakelen. Printplaat defect ?
Iemand een idee ,tips of dit verschijnsel eerder bij de hand gehad ?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Re: Philips Espresso EP2221 3 rode lampjes Printplaat defect?
2Hoi.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!