Voorstellen

1
Goedendag koffiepraters,

Ik ben Haico Ypma, 59 jaar en woonachtig in Kortenhoef.
Ik ben in 2023 besmet geraakt door het koffie virus en ben dit virus gaan cultiveren met een nieuwe Decent DE1PRO.
Nu, bijna 1,5 jaar en vele espresso’s, latte’s en cappuccino’s later, zijn mijn virus symptomen wat vervaagd en ga ik mij terugtrekken als home barista die elke gram, ml, maalgraad, branding en extractie optimalisatie serieus nam. Back to basics dus in het gezelschap van een nader te bepalen “bean to cup” machine.
T.z.t. zal ik mijn Decent hier dan ook te koop gaan aanbieden in de hoop dat iemand hier daar net zo gelukkig mee wordt als ik was.

Wellicht tot spreeks en tot dan,

Proost!

Re: Voorstellen

2
Welkom!

Wat maakt dat je van de ene kant van het spectrum helemaal naar de andere kant gaat en niet bijv. in het midden gaat zitten?

Wil je graag de stap van koffiemalen overslaan en is jou dat de mindere kwaliteit vloeibare koffie waard?

3
Dag Jan,

Dank voor je welkom!
Mijn leven is er recent iets anders uit gaan zien waardoor de tijd die mij het hele ritueel ‘s ochtends kost mij een beetje begint tegen te staan.
Ik zal zeker mijn lekkere bonen behouden, maar dan in een iets meer “kant en klaar” setup (ik kijk b.v. richting Sage Oracle Jet).
En ja, ik zal wat genot inleveren, maar misschien zal ik op de langere termijn (als ik niet meer om 06:30 uur in de auto moeten zitten) weer terugkeren naar een “echte” machine…

Groet, Haico.

4
Wauw wat een verandering inderdaad. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Misschien leuk om hier te delen als je zover bent.

Wil je echt bij de espresso’s blijven? Je hebt bv ook de Xbloom studio. Heb je nog je verse bonen maar de rest gaat vanzelf en volgens mij kan je hem ook op de timer instellen.
Deze schijnt wel echt goeie kwaliteit filter koffie te zetten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk