Eerst in februari een wet-hulled Sulawesi Kalossi, daarna is de PNG aan de beurt. Dat is handiger met de voorraad én geeft een net wat spannendere afwisseling.Hk87 schreef: ma 13 jan 2025, 15:51 https://hoofdkwartier-koffiebranderij.n ... ri-washed/
Had ik deze maar gebrand
Ze zijn zo zeldzaam die papuaanse bonen. Ik kom ze bijna nooit tegen bij een goede branderij.
Misschien dat Arnoud ons wilt verwennen bij de volgende koffie van de maand?
Re: Wat drink je nu?
5022Dat is goed nieuwsPti schreef: ma 13 jan 2025, 18:24Eerst in februari een wet-hulled Sulawesi Kalossi, daarna is de PNG aan de beurt. Dat is handiger met de voorraad én geeft een net wat spannendere afwisseling.Hk87 schreef: ma 13 jan 2025, 15:51 https://hoofdkwartier-koffiebranderij.n ... ri-washed/
Had ik deze maar gebrand
Ze zijn zo zeldzaam die papuaanse bonen. Ik kom ze bijna nooit tegen bij een goede branderij.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs
5023Het wordt bijna saai maar we drinken wederom de Costa Rica van LR. En toch elke dag genieten. Ook maar weer eens de Brasil mee besteld.
We drinken doorgaans cappuccino’s, en ondergetekende af en toe een espresso.
Tegenwoordig drinken we ‘s morgens echter cortado’s. Toen we onze machine onlangs bij Alleborgh ophaalden (ja die, en wat een mooi spul daar) werd ons een koffie aangeboden. Toen ik een cortado vroeg, wilde mijn vrouw dat ook wel een proberen. En ze was direct om.
We drinken doorgaans cappuccino’s, en ondergetekende af en toe een espresso.
Tegenwoordig drinken we ‘s morgens echter cortado’s. Toen we onze machine onlangs bij Alleborgh ophaalden (ja die, en wat een mooi spul daar) werd ons een koffie aangeboden. Toen ik een cortado vroeg, wilde mijn vrouw dat ook wel een proberen. En ze was direct om.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
5024Ja, doorgaans bekoorlijke bonen die PNG's.Hk87 schreef:https://hoofdkwartier-koffiebranderij.n ... ri-washed/
Had ik deze maar gebrand
️
5025Eerste shot, aangenaam crisp zuurtje en zoet vette volle body, ondergeschikt bittertje eruit tweaken, aangenaam.
️
5026Hoe vond jij deze bonen van Dutch barista?Hk87 schreef: di 04 jun 2024, 22:25 Nieuwe lading dutch barista en binnekort de nieuwe DF83V | G-iota Pro83VS met ssp cast lab sweet schijven.
Lijkt me leuk zo naast de Eureka om te vergelijken.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
5027Oeh, das lang geleden.
Ik meen te herinneren dat de natural Ethiopische niet helemaal mijn smaak was.
Maar voor de rest geweldig vooral de maracaturra was verslavend lekker en moet ik eigenlijk weer eens bestellen.
Over het algemeen heeft Dutch barista naar mijn smaak, top klasse koffie. Bijzonder divers assortiment wat ook niet zal vervelen. Enige is de prijs een beetje maar je krijgt er wel veel lekkers voor terug
Espressomachine: Strietman CT1
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs