Oud worden is niet van de poes...

12
gilleko B. schreef:Als je teveel naar het verleden kijkt sta je met de rug naar de toekomst. Die heb ik niet van mijzelf, maar van wie die dan wel is weet ik niet.

Afbeelding
Mooi!

Sinds mijn gezondheid een punt van aandacht is, is er voldoende om me zorgen over te maken en te piekeren.
Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen en zoveel ik kan in het nu te leven. Het nu is het enige wat ertoe doet. Het verleden ligt achter me en kan ik niet meer veranderen. En de toekomst is onzeker dus ben ik daar niet vaak mee bezig. Ik kan me druk over hoe mijn gezondheid er over een jaar uit ziet maar voor hetzelfde geld steek ik morgen over en ziet die buschauffeur me te laat.

Een paar dagen geleden kwam ik een tekst van gelijke strekking tegen in een nummer van Sigur Ros:

You must understand that in meditation we are concerned only with what is: with reality, nothing else. The past is a memory,
the future an expectation. Neither past nor future do actually exist. There is simply eternal now. So don’t seek or expect a result from what you’re doing. That wouldn’t be true meditation. There’s no hurry. Just now, you’re not going anywhere. Simply be here.

Ik weet eigenlijk niet of dit aansluit bij de rest van dit topic. Ik werd even getriggerd wat met jullie te delen.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

Re: Oud worden is niet van de poes...

13
Dit komt in grote mate overeen met de houding die ik -probeer- me aan te meten. Het lukt me niet steeds filosoof te zijn, hoegenaamd niet, en wanneer ik merk dat anderen zich tegenover de situatie onderdanig opstellen, word ik opmerkelijk opstandig. Het is wat het is, en vriendelijk zijn is zeer zeker het beste wat een mens kan doen, zich wentelen in beklag, tja, kiijk rond je, de wereld. Stop!
Ik ben erin gelukt een degelijke koffie te zetten...nu de vaat!
Doe het goed....
Paul