Only fan van espresso?gilleko B. schreef:We hebben een nieuwe leuke thread" Hoeveel gaan er bij jou in per dag"?
️
Re: De LONDINIUMs afdeling
1601Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Only fan van espresso?gilleko B. schreef:We hebben een nieuwe leuke thread" Hoeveel gaan er bij jou in per dag"?
️
Wat was de aanleiding?
Bedoel je Loxeal #4?SantoYirga schreef: za 08 feb 2025, 14:57 ik heb de binnenkant van de sleeve nieuw ingevet met Lockseal 40
Heb je de doucheschermring ook los gehaald en geïnspecteerd? Heb je die rand goed schoongemaakt? Als er wat oneffenheid zit daar of koffiemaalsel dan lekt het daar.SantoYirga schreef: za 08 feb 2025, 14:57 Nu blijkt dat er, bij het espresso zetten, enkele druppels helder water langs de buitenkant van de portafilter meelopen
is dat wat ik aan de binnenkant zie wat zeg maar tegen de wand aan de buitenkant aan zit (en aangesloten zit aan dat uitstekende piefje buiten de machine)? dat rode piefje als ik het goed zie op de foto (lostrekken schoonspoelen en er weer op?)bobbee schreef: za 08 feb 2025, 16:38 Ja anti vacuum ventiel, schoonmaken of even vervangen voor een nieuwe. Kun je in NL kopen. En vervangen is makkelijker dan poepen.
dankje even kijken of ik dat heb en anders even langs de praxis, nu denk ik dat jullie hier allemaal ontzettend handig zijnbobbee schreef: za 08 feb 2025, 16:55 https://youtu.be/VWyX0rvFcwI
Dit is volgens mij een Londinium R. Die heeft een slang naar de lekbak, jou R24 heeft een slang op dat ventiel op de boiler.
Trek wel even je stekker uit het stopcontact! En gebruik goed passend gereedschap. Slang eraf halen en dan rustig tegen de klok in losdraaien.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”