Na nu al een aantal jaren de Niche Zero te hebben gebruikt, kriebelt het weer om weer eens wat nieuws aan te schaffen.
Ik zat te denken aan een DF83V. Enkel twijfel ik of ik er de SSP schijven zou bij kopen. En indien ja, welke versie van de SSP.
Ik kan eventueel ook nadien de SSP schijven aanschaffen.
Ik drink enkel espresso en heel af en toe een cappuccino.
Re: DF83V
2Deze verkoper raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
SSP Multi Purpose 83mm
€ 335,00
https://link.marktplaats.nl/m2214777798
Misschien maakt het de keus makkelijker.
SSP Multi Purpose 83mm
€ 335,00
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Bedoel je hiermee dat de SSP schijven overbodig zijn?bobbee schreef: wo 12 feb 2025, 11:05 Deze verkoper raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
SSP Multi Purpose 83mm
€ 335,00
4Nee, dat je ze voor minder geld kunt scoren of dat je denkt laat maar zitten. Ik kan je er zelf niks over zeggen want ik heb helemaal geen ervaring met 83mm ssp, wel 64mm en ik vind de kosten niet baten. Ik ben ook terug bij de basis van koffie brouwen en wordt steeds nuchterder omdat mijn koffie nu supergoed smaakt voor mij uit de Eureka XL en LR. Dus ik ben sowieso niet de persoon (meer) om mee te gaan praten over hele dure spullen die maar marginaal verbetering brengen. Toch zijn er mensen die van alles proeven en zeggen dat het enorm veel beter smaakt en wie ben ik om daar tegenin te gaan.
Wat je misschien wel mee kunt nemen is dat ik de 64mm dlc schijven echt niet lekkere koffie vond produceren, het was niet slecht maar wat wrang en dat kreeg ik er niet uit. De XL schijven zijn heerlijk in balans bijvoorbeeld. Dus dat verschil proef ik wel. Misschien handig om de 83mm dlc schijven ergens eens goed testen alvorens op aanschaf over te gaan.
Wat je misschien wel mee kunt nemen is dat ik de 64mm dlc schijven echt niet lekkere koffie vond produceren, het was niet slecht maar wat wrang en dat kreeg ik er niet uit. De XL schijven zijn heerlijk in balans bijvoorbeeld. Dus dat verschil proef ik wel. Misschien handig om de 83mm dlc schijven ergens eens goed testen alvorens op aanschaf over te gaan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Haha, dat is mijn advertentiebobbee schreef: wo 12 feb 2025, 11:05 Deze verkoper raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
SSP Multi Purpose 83mm
€ 335,00
Ik heb ze eigenlijk heel twijfelachtig te koop gezet en laatst met bonen van DAK een beetje besloten om ze gewoon toch te houden.
Voor filterkoffie doen ze het overigens heel goed veel beter als Lab sweet en al helemaal niet vergelijkbaar met DLC maar filter drink ik niet echt meer.
En voor espresso doen ze het dus soms bij lichte branding toch ook wel verassend goed.
Ik moet de advertentie eigenlijk ook verwijderen
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs
6Waar kan je ze eigenlijk goedkoper krijgen?bobbee schreef: wo 12 feb 2025, 11:16 Nee, dat je ze voor minder geld kunt scoren of dat je denkt laat maar zitten.
Ze kosten nieuw €375 bij freek en kompaan.
Ik overweeg misschien nog een SSP High Uniformity erbij.
Espressomachine: Strietman CT1
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs
8Op jouw advertentie!Hk87 schreef:Waar kan je ze eigenlijk goedkoper krijgen?bobbee schreef: wo 12 feb 2025, 11:16 Nee, dat je ze voor minder geld kunt scoren of dat je denkt laat maar zitten.
Ze kosten nieuw €375 bij freek en kompaan.
Ik overweeg misschien nog een SSP High Uniformity erbij.

9Lees dit allemaal en heb aardig wat gelezen over die Turin DV83V. Wat ik benieuwd naar ben of je um nog hebt gekocht? Zo ja, hoe bevalt deze?Coffeebandit schreef:Na nu al een aantal jaren de Niche Zero te hebben gebruikt, kriebelt het weer om weer eens wat nieuws aan te schaffen.
Ik zat te denken aan een DF83V. Enkel twijfel ik of ik er de SSP schijven zou bij kopen. En indien ja, welke versie van de SSP.
Is 1 van mijn wensen om ooit nog eens een maler erbij te hebben met platte pletters die verticaal zijn gepositioneerd.

10Neen, niet gekocht. Ik heb een Mazzer Philos gekochtgilleko B. schreef: di 11 mar 2025, 21:43Lees dit allemaal en heb aardig wat gelezen over die Turin DV83V. Wat ik benieuwd naar ben of je um nog hebt gekocht? Zo ja, hoe bevalt deze?Coffeebandit schreef:Na nu al een aantal jaren de Niche Zero te hebben gebruikt, kriebelt het weer om weer eens wat nieuws aan te schaffen.
Is 1 van mijn wensen om ooit nog eens een maler erbij te hebben met platte pletters die verticaal zijn gepositioneerd.
️