Re: De LONDINIUMs afdeling

1621
Het is zover, zo blij als een kind heb ik vanmiddag een Vectis besteld.

Heb betaald met Wise om de 10% korting te krijgen, dat vond ik wel een beetje spannend, want Wise zelf dacht dat het weleens een scam zou kunnen zijn. Na drievoudig te hebben gecheckt of ik alles correct had gedaan toch maar verstuurd en met iDeal betaald. Heb Reiss via de orderbevestiging vriendelijk gevraagd of hij de betaling wilde bevestigen om de onzekerheid weg te nemen en dat heeft hij begin van de avond gedaan.

Nu waarschijnlijk nog twee weekjes wachten en ben ik gepromoveerd naar nerd eerste klas. Dan gaan we zien hoe snel ik espresso onder de knie krijg. Dat ga ik oefenen met een zak decaf van Keen Coffee, zodat ik niet sterf aan een overdosis caffeine. Bovendien weet ik hoe die kan smaken, dus ik heb een leidraad.

Grote kans dat ik van mijn vrouw een zak Don Rafa krijg van Shokunin om de aankoop te vieren (en m'n verjaardag), dat wil ik niet verpesten :). Die koffie heb ik bij Dune in R'dam gedronken als espresso en dat is tot nu toe de lekkerste espresso die ik heb gehad.

Voor nu bedankt dat jullie mij 'down the Rabbit hole' hebben gebracht, een flinke stap vanaf een mokapotje en een klein risico door een instapper over te slaan.

1623
Dank en dank!

Op m'n verjaardag moet ik nog even wachten. Ik mocht de Vectis al eerder bestellen (van mezelf en m'n vrouw) zodat die er is voor m'n verjaardag en ik nog even tijd heb om te oefenen zodat ik mijn verjaardagsgasten een goede espresso kan aanbieden. Geen slecht idee vond ik zelf.

1624
JanvD schreef: ma 17 feb 2025, 22:24 Het is zover, zo blij als een kind heb ik vanmiddag een Vectis besteld.
Gefeliciteerd, super spannend. Ik benieuwd naar je ervaringen met de Vectis.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

1627
@FransG, @Bobbee: mijn PM aan Frans wordt niet verzonden. Is dat omdat Frans niet online is, of omdat zijn mailbox vol zit? Het is niet de eerste keer dat berichten via het forum niet worden verzonden uit de [uit] mailbox.

Keep up the good work!
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

1628
ErikvW schreef:@FransG, @Bobbee: mijn PM aan Frans wordt niet verzonden. Is dat omdat Frans niet online is, of omdat zijn mailbox vol zit? Het is niet de eerste keer dat berichten via het forum niet worden verzonden uit de [uit] mailbox.

Keep up the good work!
Als de ontvanger zijn berichten niet opent blijft hij op niet verzonden staan.

Ik heb geen pb van jou staan. Wil je er 1 sturen? Dan zal ik reageren. Testen we het even samen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1629
bobbee schreef: do 20 feb 2025, 08:46 Als de ontvanger zijn berichten niet opent blijft hij op niet verzonden staan.
Dat was het denk ik, Frans is zo vriendelijk geweest mij te contacten. Loopt.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™