Ik ben van gedachten veranderd en wil in plaats van een timer-gestuurde weegschaalwaage toch een single-doser hopper kopen. Dit komt doordat bonen in een traditionele hopper sneller kunnen verouderen door blootstelling aan zuurstof. Daarom wil ik zoveel mogelijk per shot malen.
Na uitgebreid onderzoek ben ik uitgekomen op een aantal goede molens, zoals de DF64 Gen2, die erg goed schijnt te zijn. Alleen kom ik niet uit met de keuze voor SSP maalschijven, omdat er zoveel verschillende types zijn en ik ze niet allemaal kan testen (ook vanwege de kosten).
Daarnaast ben ik een grote fan van Eureka single-doser molens, met minimaal 65mm maalschijven. Ik hecht veel waarde aan goede maalschijven voor een optimale maling.
Mocht een van de leden een DF64 Gen2 in het wit of een Eureka single-doser met minimaal 65mm maalschijven te koop hebben, of veras mij met een goede molen, dan hoor ik dat graag!
Re: Single Dose Molen (Eureka XL, Oro of DF64 gen2) GEZOCHT!!! Direct afhalen!
2 Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs
Re: Single Dose Molen (Eureka XL, Oro of DF64 gen2) GEZOCHT!!! Direct afhalen!
3Ik zag je reactie bij je andere topic.
Maar je hoeft helemaal niet te twijfelen over de verschillende ssp schijven. High uniformity is de directe upgrade vanuit de standaard schijven en dan zit je met de bovengenoemde sale prijs op de df64 prijstechnisch in het hoogst haalbare in het 64mm segment.
De mannen van homebarista kunnen ook heel mooi de uitlijning van de schijven voor je doen.
Labsweet en Multi purpose kan je gewoon overslaan, dat is vooral voor weirdos en daar valt de koffie van Santa sowieso niet onder.
Je kan ook trouwens zonder SSP schrijven beginnen, het is maar een suggestie. Wel een hele sterke suggestie op prijstechnisch vlak maar het hoeft niet perse.
Misschien heb je al ruimschoots voldoening aan gewone standaard schijven.
Maar je hoeft helemaal niet te twijfelen over de verschillende ssp schijven. High uniformity is de directe upgrade vanuit de standaard schijven en dan zit je met de bovengenoemde sale prijs op de df64 prijstechnisch in het hoogst haalbare in het 64mm segment.
De mannen van homebarista kunnen ook heel mooi de uitlijning van de schijven voor je doen.
Labsweet en Multi purpose kan je gewoon overslaan, dat is vooral voor weirdos en daar valt de koffie van Santa sowieso niet onder.
Je kan ook trouwens zonder SSP schrijven beginnen, het is maar een suggestie. Wel een hele sterke suggestie op prijstechnisch vlak maar het hoeft niet perse.
Misschien heb je al ruimschoots voldoening aan gewone standaard schijven.
Espressomachine: Strietman CT1
* DLC Espresso burrs
* DLC Espresso burrs