Huky 500, Phidgets & Artisan, nieuwe brander

1
Ik heb problemen om Phidgets & Artisan te doen werken op mijn 12-jaar oude Huky 500. Dit euvel zal ik later moeten oplossen, want toen ik onlangs de propaanfles, na drie maand inactiviteit koppelde, met nieuw aangeschafte propaanfles, kreeg ik de brander niet aan! Nu speelde ik al enige tijd met het idee een nieuwe brander te proberen, en kocht een Foker wokbrander, veel krachtiger dan de voorganger met (op 30 mBar) zou die 9600 Watt leveren. Toen bleek die ook niet gesrart te krijgen, ja natuurlijk, de ontspanner op de gasfles was kapot (of verstopt), dat bleek door vervanging met een nieuwe...
Ik ben thans bezig met de nodige aanpassing om de Huky op die wokbrander te monteren, daarvoor heb ik mijn eerste (defecte) Taiwanese IR-kachel gedemonteerd om het "koetswerk" ervan op de Foker aan te passen, op die stalen kader past de Huky namelijk perfect... Meer daarover naarmate ik (hopelijk) vordering maak.
Groeten!
Paul

Re: Huky 500, Phidgets & Artisan, nieuwe brander

3
Pti schreef: vr 14 mar 2025, 08:36 Mocht je er met de phidgets niet uitkomen, dan heb ik nog een Amprobe TMD-56 in de aanbieding. Je moet wel even drivers installeren op de laptop/pc, maar bij werkte dat altijd plug&play op branders waar ik artisan aan toe wilde voegen.
Maarruuuuu, dit draadje is kansloos zonder foto's ;)
Dank, moet ik even bekijken...zonder foto's ach, moet kunnen. Ik ben er nog niet uit...(zie mijn volgende post)!

Re: Huky 500, Phidgets & Artisan, nieuwe brander

4
Hoe kan ik
1) Testen of de K type probes in een brander functioneren of niet?
2) Ontdekken of de elementen (thermokoppel en Vint Hub) van Phidget OK zijn, deze geven wel temperaturen aan (zijn die betrouwbaar?) maar ik luk er maar niet in de "juiste" grafieken te genereren, één van de curves zakt ipv stijgende hitte te registreren.
Als die spullen kapot zijn, dan kan ik nog lang klungelen.
En ... Windows Professional 11 64 Bit, laatste versie Artisan, nieuwe Phidgets set ..
Help! 😵‍💫