Re: De LONDINIUMs afdeling

1681
Ik zal de tank contacten controleren. Bedankt voor de tip!

Het tappen van heet water activeert de pomp en als daar iets mis mee is dan slaat hij niet aan. Maar hij slaat aan dus de pomp is in orde.

Zoals ik al zei hoorde ik iets zoeken. Ik heb de kap eraf gehaald om te onderzoeken wat dat geluid veroorzaakt. Maar de machine vertoonde geen kuren. Dus ook geen gezoem. Wel zag ik iets in de p-stat flitsen. Ik weet niet of dat normaal is?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

1682
omeCoffee schreef: wo 09 apr 2025, 15:02 Ik zal de tank contacten controleren. Bedankt voor de tip!

Het tappen van heet water activeert de pomp en als daar iets mis mee is dan slaat hij niet aan. Maar hij slaat aan dus de pomp is in orde.

Zoals ik al zei hoorde ik iets zoeken. Ik heb de kap eraf gehaald om te onderzoeken wat dat geluid veroorzaakt. Maar de machine vertoonde geen kuren. Dus ook geen gezoem. Wel zag ik iets in de p-stat flitsen. Ik weet niet of dat normaal is?
Vervelend 🤨.

De p-stat die er op zit is nieuw, maar een zoemend geluid is vaak wel een indicatie. Er zit een reserve p-stat bij geloof ik? Het is een mater XP110.
La Marzocco GS3, Eureka Olympus 75mm TiN Mythos burrs

1683
cosss schreef:
omeCoffee schreef: wo 09 apr 2025, 15:02 Ik zal de tank contacten controleren. Bedankt voor de tip!

Vervelend
Afbeelding
.

De p-stat die er op zit is nieuw, maar een zoemend geluid is vaak wel een indicatie. Er zit een reserve p-stat bij geloof ik? Het is een mater XP110.
Kan gebeuren hoor. Ik weet dat de p-stat nieuw is maar dat is natuurlijk geen garantie dat hij voorlopig geen problemen gaat geven. Al mag je dat wel verwachten.

Ik heb gisteren de bedrading los gehad en weer vastgezet. Sindsdien nog geen haperingen gehad. Hij staat nu ook aan. Zo maar eens een bakkie maken.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

1684
Waarom vervang je die pstat niet? Het kan ook de none return valve zijn. Elders in dit topic kun je een post van Turboyeast vinden die er een betere versie van DR trading inzet. Heb ik er zelf ook inzitten. Anders kan het ook de solenoid valve zijn, ook die kun je vervangen maar zou eerst die NRV on/of pstat doen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1685
bobbee schreef: do 10 apr 2025, 10:58 Waarom vervang je die pstat niet? Het kan ook de none return valve zijn. Elders in dit topic kun je een post van Turboyeast vinden die er een betere versie van DR trading inzet. Heb ik er zelf ook inzitten. Anders kan het ook de solenoid valve zijn, ook die kun je vervangen maar zou eerst die NRV on/of pstat doen.
Hoe meer ik dit soort zaken lees hoe meer het me aan een moderne auto doet denken.Die moet men ook via een computer diagnosticeren om een defect te vinden.
Hoe meer er in zit hoe meer er kapot kan.

1686

Je zou maar een Lambro hebben.

Maar goed, de Londinium die Ome Co heeft, heeft niet veel digitale electronica erin. Het gaat hier om een mechanische klep, een magneetklepje of een pstat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1687
bobbee schreef: do 10 apr 2025, 11:16
Afbeelding

Je zou maar een Lambro hebben.

Maar goed, de Londinium die Ome Co heeft, heeft niet veel digitale electronica erin. Het gaat hier om een mechanische klep, een magneetklepje of een pstat.
Afbeelding
Ik dacht dat hij een LR24 heeft?
Lambro is idd extreem eenvoudig en daardoor minder mogelijkheden.
Maar het simplisme er van heeft ook voordelen.

1689
bobbee schreef:Waarom vervang je die pstat niet? Het kan ook de none return valve zijn. Elders in dit topic kun je een post van Turboyeast vinden die er een betere versie van DR trading inzet. Heb ik er zelf ook inzitten. Anders kan het ook de solenoid valve zijn, ook die kun je vervangen maar zou eerst die NRV on/of pstat doen.
Ik heb van Coss een reserve p-stat meegekregen. Die ga ik erop zetten. Kijken of dat het probleem verhelpt. Zo niet dan kijk ik verder. Het zijn geloof ik in ieder geval wel problemen die passen bij de leeftijd van de machine.